هندوستان بيشترين كمبود برق در 14 سال اخير را تجربه مي ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، یه مقام دولتی هند به رویترز گفت: این کسری برق همچنین به دنبال تاخیر در راه اندازی ٣.٦ گیگاوات (GW) نیروگاههای جدید زغال سنگ است که قرار بود قبل از ماه مارچ عملیاتی شوند.
سازمان مرکزی برق، سازمان برنامه ریزی بخش برق کشور هند در بیانیه ای به رویترز گفت: در ماه ژوئن در ساعات شب، زمانی که ظرفیت برق خورشیدی خاموش است، کمبود ١٤ گیگاوات پیش بینی می شود.
در این بیانیه آمده است: فرایند برنامه ریزی بر بدترین سناریوها متکی است. بر اساس داده های دولتی در دسترس عموم، این شکاف از سال ٢٠٠٩ تا ٢٠١٠ بزرگترین شکاف محسوب می شود. تولید برق آبی هند در دوره منتهی به ٣١ مارس با تندترین سرعت در چهار دهه گذشته کاهش یافت، در حالی که تولید انرژیهای تجدیدپذیر ثابت بود.
دو مقام دولتی حاضر در جلسه گفتند که آر کی سینگ وزیر نیرو هفته گذشته جلسه اضطراری برای بررسی وضعیت برگزار کرد و تصمیم گرفت تعطیلی نیروگاهها را برای تعمیرات برنامه ریزی شده در ماه ژوئن به تعویق بیندازد و ٥ گیگاوات ظرفیت نیروگاه زغال سنگ غیرفعال را احیا کند.
در این بیانیه آمده است: تمام تلاش ها برای به حداکثر رساندن تولید انجام و با اقدامات صورت گرفته، انتظار می رود تقاضای برق در ماه های آینده از جمله ژوئن ٢٠٢٤ در طول روز و ساعات غیر خورشیدی به اندازه کافی برآورده شود.
این بیانیه می افزاید: مدیر شبکه Grid-India حداکثر تقاضای شبانه ٢٣٥ گیگاوات را در ماه ژوئن طرح می دهد. طبق گفته منابع دولتی، در سمت عرضه، حدود ١٨٧ گیگاوات ظرفیت حرارتی و حدود ٣٤ گیگاوات از منابع تجدیدپذیر در دسترس است.
ارقام مربوط به تقاضای برق و پیش بینی ظرفیت قبلا گزارش نشده است.
وزارت نیروی هند ماه گذشته برای نخستین بار از حقوق اضطراری استفاده کرد تا نیروگاه های گازی و وارداتی مبتنی بر زغال سنگ را به کار با ظرفیت کامل هدایت کند.
هند مدتهاست از استفاده از زغال سنگ دفاع می کند، اما دولت نارندرا مودی، نخست وزیر، رشد ظرفیت را بر اساس سوخت بسیار آلاینده برای تمرکز بر انتقال انرژی سبز، با چشم اندازی برای دستیابی به اهداف انتشار صفر خالص ٢٠٧٠، کند کرده بود.
طرح راه اندازی نیروگاههای زغال سنگ جدید در کشور که تحت فشار اقتصادهای ثروتمند برای توقف استفاده از زغال سنگ است، سال گذشته شتاب گرفت، اما شروع تولید آنها حداقل چهار سال طول خواهد کشید.
یک مقام دولتی در عین حال گفت: نیروگاههای خورشیدی و زغال سنگ سوز کمک می کنند تا این کشور نیاز خود به برق را فقط در ساعات روز تامین کند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات