سخنگوي صنعت برق تاكيد كرد: ضرورت مهار رشد مصرف با ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به رشد بیش از ٨ درصدی مصرف برق در پی گرم شدن هوا در روزهای اخیر، تصریح کرد که این میزان، رشد بالایی است و انتظار می رود با مشارکت مردم برق پایدار برای همه مشترکان تأمین می شود.
وی به راه اندازی پویش «باانرژی» با هدف مشارکت مردم و بهینه سازی مصرف برق اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مشترکان صنعت برق امسال اگر ١٠ درصد مصرف خود را مدیریت کنند از جوایز ارزشمندی نظیر «خودرو» و انواع جوایز نفیس دیگر برخوردار می شوند.
مدیرعامل شرکت توانیر همچنین به همکاری خوب مردم با صنعت برق طی دو سال گذشته  اشاره کرد و یادآور شد: ٤٠ درصد مشترکان از پاداش صرفه جویی برخوردار شدند و قبض برق یک سوم از این مشترکان نیز رایگان شد.
رجبی مشهدی ادامه داد: امسال نیز با در نظر گرفتن جوایز علاوه بر پاداش های سال گذشته انتظار مشارکت بیشتر مردم در برنامه های مدیریت مصرف را داریم.
وی در عین حال از اختصاص ٣٠٠ خودرو نظیر دنا و تارا و ٢٠٧ اتوماتیک برای مشترکانی که صرفه جویی کنند خبر داد و گفت: علاوه بر اینها لوازم خانگی و لوازم برقی کم مصرف و لوازم دیجیتال نیز جزو این جوایز است.
مدیرعامل شرکت توانیر همچنین از تغییر ساعت کار ادارات از ١٦ خرداد تا ١٥ شهریور به ٦ صبح تا ١ بعداز ظهر براساس مصوبه هیات وزیران خبر داد و گفت: انتظار داریم با اجرای این مصوبه، شاهد کاهش ١٥٠٠ مگاواتی مصرف برق ادارات باشیم.
رجبی مشهدی ١ بعدازظهر را ساعت آغاز اوج مصرف در  شبکه برق اعلام کرد و تصریح کرد: تعطیل شدن ادارات در این ساعت و متعاقب آن خاموش شدن وسایل سرمایشی ادارات به کاهش بار شبکه کمک زیادی خواهد کرد.
سخنگوی صنعت برق میزان ناترازی برق در سال های گذشته را بین ١٤ هزار تا ١٥ هزار مگاوات اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: امسال با اقدامات انجام شده از جمله افزوده شدن ٩ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور این میزان از ناترازی به ١٠ هزار مگاوات کاهش یافته است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات