اجرای فاز دوم جداره سازی بازار تبریز آغاز شد

اجرای فاز دوم جداره سازی بازار تبریز آغاز شد

به گزارش شهریار ، حسین منیری فر ضمن اعلام خبر فوق گفت: با توجه به وضعیت نامناسب نمای بیرونی بازار و بلوار جمهوری، عملیات جداره سازی بلوار جمهوری اسلامی توسط شهرداری منطقه ۸ با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان از ماه گذشته آغاز شده و بعد از تکمیل فاز یک این طرح، عملیات اجرایی فاز دوم مرمت از روز گذشته آغاز شد.

وی  با اشاره به وضعیت قبلی جداره های بیرونی بازار تبریز گفت: وضعیت قبلی جداره های بیرونی بازار و بلوار جمهوری اسلامی، در شان بافت تاریخی شهر نبود که در راستای ساماندهی نمای بیرونی بازار، بعد از برگزاری جلسات متعدد و تصویب طرح، پروژه جداره سازی بلوار جمهوری حدفاصل تقاطع دارایی تا میدان نماز را از ماه قبل، آغاز و زیرنظر کارشناسان میراث فرهنگی، اجرایی می کنیم.

شهردار منطقه ۸ تصریح کرد: پروژه جداره سازی بلوار جمهوری در دو ضلع شمالی و جنوبی به طول یک هزار و ۶۰۰ متر، حدفاصل دارایی تا میدان نماز در دست اجراست که بعد از اتمام پاکسازی نازیبایی های موجود در جداره ها، عملیات مرمتی و نماکاری آجری جداره ها،  بصورت سنتی و همگون با بافت تاریخی تبریز، اجرایی و بعد از مرمت بخش های مختلف، عملیات نورپردازی حرفه ای آن قسمت، توسط کارشناسان زیباسازی منطقه هشت اجرایی می شود.

منیری فر همچنین گفت: با توجه به خرابی برخی چراغ های روشنایی در معابرسطح حوزه،  عملیات اصلاح و نوسازی آنها توسط عوامل برق معاونت خدمات شهری انجام پذیرفت.

وی افزود: حفظ و تامین روشنایی معابر، یکی از مهمترین وظایف معاونت خدمات شهری است که شهرداری منطقه ۸ در این راستا، بصورت دوره ای اقدام به تعمیر و  نوسازی چراغهای روشنایی در معابر مرکزی شهر کرده و مانع تاریکی معابر سطح می شود.

نصب سیستم نورپردازی بر تابلو تبلیغات شهرداری منطقه ۸

در راستای زیباسازی هسته مرکزی شهر، تابلو اعلانات و تبلیغات شهرداری منطقه ۸ در محدوده پل قاری نورپردازی شد.

این اقدام  توسط  شهرداری منطقه ۸ انجام پذیرفته و تصاویر شهدای خدمت نصب شده بر روی این تابلو، نورپردازی شدند.

شهردار منطقه ۸ در ادامه از بتن ریزی میدان شهید بهشتی و آماده سازی برای سنگفرش خبر داد.

حسین منیری فر افزود: میدان شهید بهشتی یکی از مهم ترین میادین شهری تبریز است که شهرداری منطقه ۸ در راستای سنگفرش کردن قسمت سواره رو این میدان، از هفته های گذشته عملیات تخریب آسفالت، زیرسازی و تراکم بخشی خاک و بتن ریزی کف پروژه  را در این میدان آغاز کرده و با اتمام عملیات بتن ریزی قسمت سواره رو، به زودی شاهد سنگفرش این میدان  بزرگ خواهیم بود.

وی به وسعت این پروژه اشاره کرده و گفت: در پروژه سنگفرش میدان شهید بهشتی، کفسازی قسمت سواره رو  به متراژ ۱۲۰۰۰ مترمربع و  اصلاح پیاده روها به متراژ ۴۰۰۰ مترمربع اجرایی خواهد شد که طی ماه جاری توسط شهرداری منطقه ۸ انجام  خواهد شد.

شهردار منطقه ۸ در پایان اظهار امیدواری کرد با کفسازی و سنگفرش این میدان مهم شهری، بتوانیم گوشه ای از تبریز قدیم را در این منطقه تاریخی شهر احیاء کنیم.

تداوم آسفالت ریزی خیابان دانشسرا

شهردار منطقه ۸ تبریز، از تداوم آسفالت ریزی خیابان دانشسرا خبر داد.

حسین منیری فر این اقدام را در راستای بهینه سازی آسفالت معابر منطقه هشت دانسته و اعلام کرد: در راستای ساماندهی آسفالت معابر در محدوده مرکزی شهر، عوامل فنی و عمرانی منطقه ۸ طی روزهای گذشته، بعد از آسفالت تراشی مسیر، اقدام به آسفالت ریزی اساسی خیابان دانشسرا کردند.

وی افزود: با توجه به ترافیک بالای مسیر در طول روز، عملیات آسفالت ریزی خیابان دانشسرا بصورت شبانه انجام پذیرفته و بالغ بر ۶۵۰  تن در این مسیر آسفالت ریزی شده است.

شهردار منطقه ۸ در خصوص آسفالت ریزی اساسی معابر محدوده مرکزی شهر گفت: در راستای ارتقاء کیفی معابر، آسفالت ریزی معابر اصلی و فرعی شهرداری منطقه ۸ ازابتدای سالجاری  آغاز شده و طی امسال تا کنون بالغ بر ۳۵۰۰ تن در معابر مرکزی شهر، آسفالت ریزی شده است.

وی از تداوم آسفالت ریزی معابر مرکزی شهر خبر داده و گفت: در صورت مساعدت آب و هوایی، طی روزهای آتی کلیه معابر نیازمند منطقه ۸ که وضعیت نامناسبی داشته و شهروندان را دچار مشکل می کنند، آسفالت ریزی خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات