توسعه و جذب جمعیت با توانمندسازی ساکنان حریم رود ارس

توسعه و جذب جمعیت با توانمندسازی ساکنان حریم رود ارس

به گزارش شهریار به نقل از نصر، حیدر فتح‌زاده در گفت‌وگویی اظهار کرد: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های حریم رود ارس نیازمند نگاه، فکر و عمل متفاوت با رویکرد ارتقای ظرفیت‌های آن در بخش‌های مختلف است.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی با داشتن ۲۳۵ کیلومتر همجواری با کشورهای ارمنستان و آذربایجان از طریق شهرستان‌های جلفا و خداآفرین دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و بالفعلی بوده و نیازمند نگاه، توسعه‌ای با رویکرد برنامه‌های آمایش سرزمین است.
فتح‌زاده تصریح کرد: اراضی حریم رود ارس با قابلیت کشت انواع محصولات و مناسب بودن برای کشت نهال و تامین چوب مورد نیاز، سرمایه گذاری در بخش گردشگری و طبیعت گردی توسعه و احداث اماکن تفریحی و اقامتی در محدوده رود ارس را می‌طلبد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: وجود جنگل‌های ارسباران، تنوع آثار تاریخی و احداث جاده کلاله تا جلفا و دائمی بودن رود ارس، آب و هوای معتدل و … زیبایی بی بدیلی به این منطقه داده است.
وی یادآور شد: وجود گمرکات نوردوز و جلفا و منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و اجرای برنامه‌های توانمندسازی ساکنان حریم رود ارس مسیر توسعه و جذب جمعیت را در این منطقه هموار می‌کند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات