ساماندهی مسیر اخماقیه به خلجان در راستای کاهش بار ترافیکی این مسیر

ساماندهی مسیر اخماقیه به خلجان در راستای کاهش بار ترافیکی این مسیر

به گزارش شهریار ، اصغر آدی‌بیگ اظهار کرد: وضعیت بد معابر خاکی بعضی از خیابان ها و محلات سال‌ها مشکلات زیادی برای ساکنان و رهگذران آن منطقه ایجاد کرده بود و سیمای شهر را تخریب و تردد وسایل نقلیه و عابرین را با مشکل مواجه کرده بود، در همین راستا عملیات تراشه ریزی در مسیر آخماقیه منتهی به خلجان که به عنوان یکی از مسیر های اصلی و میانیر و کاهنده بارترافیکی ، برای اهالی این منطقه  توسط شهرداری منطقه ۷ تبریز اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۴۰۰ تن تراشه در این محل عملیاتی شده است، افزود: طول این مسیر ۱ هزار و ۳۰۰ متر و عرض آن ۹ متر و مساحت این مسیر ۱۱ هزار و هفتصد مترمربع است.

شهردار منطقه ۷ تبریز اجرای پروژه بهسازی این خیابان را از اقدامات عمرانی اولویت دار این منطقه عنوان کرد و گفت: گام های توسعه محور این منطقه در پاسخ به مطالبات شهروندان و تحقق شعار انسان‌محور بودن معابر تبریز ، با برنامه ریزی و سرعت هرچه بیشتر تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه ۷ تبریز در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای عملیات تخریب ملکی در مسیرگشائی شهید سعیدی طبق توافقات قبلی خبر داد.

اصغر آدی بیگ اظهار کرد: هدف از تشکیل جلسات توافقات املاک شهید سعیدی با مالکان املاک، تسریع در روند اجرایی پروژه شهید سعیدی است.

وی افزود: در این راستا، امروز طبق توافقات قبلی صورت گرفته با یکی از مالکین در این مسیر عملیات تخریب این ملک صورت گرفت.

آدی بیگ به نقش موثر پروژه شهید سعیدی در مدیریت ترافیک اشاره کرد و افزود: مسیرگشایی این خیابان، از پروژه های تاثیرگذار در جنوب غرب تبریز بوده که گره ترافیکی میدان تره بار به سمت خیابان ۲۰ متری  آخماقیه را باز کرده و پیش بینی می شود باعث کاهش بار ترافیکی در این نقطه شود.

شهردار منطقه ۷ یادآوری کرد: مسیرگشایی خیابان شهید سعیدی باعث ساماندهی و بدنه سازی محله به صورت استاندارد و منطبق بر اصول شهرسازی بوده که بافت روستایی و فرسوده ساماندهی و اصلاح می شود.

وی ادامه داد: ۱۴۷ پرونده در پروژه مسیر گشایی خیابان شهید سعیدی تشکیل شده که از این میان با صاحبان ۱۱۲ ملک توافق قطعی شده است و ۴۲ پرونده نیز تخریب شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات