شنژن چین، داستان موفقیت آمیز حکمرانی شهری با هوش مصنوعی

شنژن چین، داستان موفقیت آمیز حکمرانی شهری با هوش مصنوعی

شهریار تبریز/ رضا عالش‌زاده: این پلتفرم از برنامه های چندسناریویی مانند کشف ویدیوی هوشمند، گشت شبکه و مدیریت سریع افکار عمومی پشتیبانی می‌کند. با این پلتفرم، منطقه فوتیان این شهر چینی توانسته است راندمان توزیع حادثه خود را از ۴ دقیقه در هر پرس و جو به ۵۰ ثانیه در هر پرس و جو ارتقا دهد و دقت توزیع هوشمند به ۹۰ درصد رسیده است.

منطقه فوتیان، یک منطقه تجاری مرکزی  در شنژن، چین، اخیراً به یک ستاره در حال ظهور در حکمرانی دیجیتال تبدیل شده است. این منطقه شهرت خود را از طریق ادغام هوش مصنوعی و مشارکت مدنی با حمایت هواوی مطرح کرده است. این منطقه مرکز اداری، مالی، فرهنگی، تجارت و مبادلات بین‌المللی شنژن  بوده و دارای بالاترین تراکم جمعیت و ارزش تجاری در شنژن است.

حدود دو سال پیش در کنگره جهانی نمایشگاه شهر هوشمند ۲۰۲۲، فوتیان "جایزه اقتصاد" را به عنوان بخشی از جوایز جهانی شهر هوشمند (منطقه چین) دریافت کرد. بلیت طلایی موفقیت این منطقه استفاده از هوش مصنوعی و دوقلوهای دیجیتال بود که هر دو به توسعه اقتصاد دیجیتال، دولت، معیشت و اکوسیستم منطقه کمک می‌کنند.

به عنوان مثال، در آوریل ۲۰۲۲، فوتیان رسماً پلتفرم «حکومت شهر هوشمند برای رسیدگی سریع به افکار عمومی» را راه‌اندازی کرد که به دولت منطقه کمک می‌کند تا مطالبات عمومی را دریافت و رسیدگی کند.

در این پلتفرم، شهروندان می‌توانند سوالات، شکایات، نظرات و پیشنهادات خود را ارسال کنند یا از طریق کانال‌های متعدد درخواست کمک کنند. سپس این پلتفرم دولت را قادر می‌سازد تا به سرعت به عموم مردم پاسخ دهد، درخواست‌ها را به نحو احسن رسیدگی کند و بازخورد به موقع ارائه دهد. برنامه پلتفرمی که توسط مدیریت شهری فوتیان راه اندازی شده است به آنها اجازه می‌دهد تا به طور موثرتری به سوالات و بازخوردهای شهروندان رسیدگی کنند. مدیر دفتر مدیریت داده های خدمات دولتی فوتیان، لئو گنج بیائو، می‌گوید که این پلتفرم جدید افکار عمومی برای بهینه سازی حکومت فوتیان کلیدی است.

مرکز هوش مصنوعی هسته تحول فوتیان است و به آن کمک می‌کند تا یک دوقلوی دیجیتالی از شهر بسازد. این شامل سنسورهای هوشمند و برنامه‌های کاربردی هوشمند است و با هم ترکیب می‌شود تا نمونه‌ای از ظاهر دیجیتال چین را تشکیل دهد.

پلتفرم هوش مصنوعی محاسبات، تحلیل و خدمات دیجیتالی هوشمند را برای بخش‌های مختلف ارائه می‌کند. این برنامه از برنامه‌های چند سناریویی مانند کشف ویدیوی هوشمند، گشت شبکه و مدیریت سریع افکار عمومی پشتیبانی می‌کند. با این پلتفرم، فوتیان موفق شده است بازده توزیع حادثه خود را از ۴ دقیقه در هر پرس و جو به ۵۰ ثانیه در هر پرس و جو ارتقا دهد و دقت توزیع هوشمند به ۹۰ درصد رسیده است.

علاوه بر این، فوتیان در حال ساخت یک دوقلو دیجیتال است که به شهر اجازه می‌دهد تا داده‌های مکانی دوبعدی و سه بعدی و همچنین داده‌های دولتی را از طریق مدل‌سازی سه بعدی شهر با دقت بالا یکپارچه کند. این به آن کمک می کند تا بر نگرانی مشترک یعنی عدم همگرایی و بهینه سازی بین انواع مختلف داده ها که بسیاری از شهرها با آن مواجه هستند غلبه کند.

مرکز هوش مصنوعی فوتیان علاوه بر حکمرانی شهر هوشمند، تکامل سایر برنامه‌های هوشمند را نیز ارتقا می‌دهد به عنوان مثال:

به کمک برنامه هوشمند با عنوان کل شهر در یک صفحه"One Screen City ۳۶۰"  داده ها را می توان جمع آوری کرد و در یک صفحه نمایش داد. گائو زنگ، معاون دفتر مدیریت داده خدمات دولتی فوتین، توضیح می‌دهد که فوتیان شاخص‌های شهری را در پنج زمینه در ۱۰ موضوع اصلی طبقه‌بندی می‌کند، که ۱۰ پورتال را در خیابان‌ها و بخش‌های عملکردی برای مرور کلی عملیات در کل منطقه به هم متصل می‌کند. این پلتفرم همچنین همکاری چندین بخش را در مدیریت روزانه و در مواقع اضطراری آسان‌تر می‌کند.

برنامه کاربردی یک کارگاه "One-Workspace"ب به مقامات دولتی فوتیان اجازه می دهد از خدمات ارائه شده توسط پلتفرم استانی برای یکپارچه سازی خدمات، داده ها و عملیات استفاده کنند. این برنامه خدمات مختلف را با پلتفرم های استانی و شهری به هم متصل کرده، داده ها را مبادله و به اشتراک می‌گذارد و احراز هویت کاربر را امکان پذیر می‌کند. این فرآیندها بسترهای خدمات دولتی را بهینه و یکپارچه کرده و کار مقامات دولتی را کارآمدتر می‌کنند.

"برنامه کاربردی خدمات یک مرحله ای" به ساکنان و اصحاب مشاغل فوتیان مکانیزمی را برای به اشتراک گذاشتن ایمن اطلاعات اعتباری دولتی، ارزیابی تعهدات و ارائه تاییدیه های فوری تلفن همراه ارائه می کند که در نتیجه آن ساکنان و مشاغل می توانند در زمان دسترسی به این خدمات عمومی صرفه جویی داشته باشند.

_________________________

منبع:

https://e.huawei.com/es/case-studies/solutions/computing/shenzhen-futian-huaweicloud-2023

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات