شهرداری منطقه ۳ پیشرو در اجرای سامانه زیرساخت اطلاعات مکانی شهرداری تبریز (SDI)

شهرداری منطقه ۳ پیشرو در اجرای سامانه زیرساخت اطلاعات مکانی شهرداری تبریز (SDI)

به گزارش شهریار ، حکیمه غفوری در این جلسه با اشاره به اینکه این سامانه گام بزرگی در راستای تحقق شهرهوشمند وهمچنین شهر شیشه ای به شمار می آید؛ افزود: هر گامی که به سمت رفاه وآسایش مردم برداشته شود قابل تقدیر است و راه اندازی سامانه (SDI)  نیز در این راستاست.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری منطقه ۳ در ثبت اطلاعات و آمار در فرآیند ثبت و بروز رسانی داده های مکانی با تاکید بر کارایی این سامانه در مدیریت شهری وارائه خدمات شایسته به مردم افزود: شهرداری منطقه ۳ جزو مناطق پایلوت در اجرای این سامانه انتخاب شده که البته اقدامات انجام گرفته از سوی این منطقه نشان از پیشرو بودن این منطقه است.

علی قاسمی شهردار منطقه ۳ نیز در این جلسه با اشاره به اینکه انجام هر گونه اقدام عمرانی وخدماتی در سطح شهر، نیازمند داشتن اطلاعات وداده هاست  که در این زمینه پایگاه داده مکانی شهرداری تبریز(SDI)به ما اطلاعات جامع و به روز از آخرین تغییرات شهر از قبیل تاسیسات شهری و برای عموم شهروندان اطلاعات اماکن گردشگری، تفریحی، فضای سبز، مرکز مذهبی. مساجد، مراکز سلامت، ساختمان های اداری، دولتی و آموزشی و بسیاری از داده های مهم توسعه در بخش های مختلف ارائه می دهد.

محمدرضا کاظمی مدیرعامل سازمان فن آوری نیز در این جلسه گفت: با توجه به تاکید شهردار تبریز و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تبریز مبنی به راه اندازی سریع این سامانه، شهرداری منطقه ۳ به عنوان یکی از پایلوت های انتخابی برای راه اندازی این سامانه انتخاب شده است.

وی افزود: ثبت و بروز رسانی دقیق ترین و بروز ترین بانک اطلاعات مکانی منطقه با لایه های اطلاعاتی مختلف توسط کارشناسان این منطقه آغاز شده است که در نظر داریم پس از اتمام کار در منطقه ۳، اطلاعات مکانی سایر مناطق را نیز در این سامانه ثبت کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات