مديرعامل شركت توانير تصريح كرد: تامين برق پايدار در ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، مصطفی رجبی مشهدی در سومین نشست مشترک مجمع قدرت بخش ایرانIEEE و شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر و باتوجه به ناترازی ها برای برون رفت از این شرایط دشوار باید اقداماتی همچون استفاده و به کارگیری انرژی های تجدیدپذیرها را مدنظر داشته باشیم.
وی تاکید کرد: انرژی های تجدیدپذیر به ویژه نیروگاههای خورشیدی باید به سرعت در مدار تولید قرار گیرد ، چرا که بیشترین میزان تولید این نیروگاهها زمانی است که ما بیشترین ناترازی را داریم که به این طریق می توان  ناترازی موجود را کنترل کرد.
مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که وزارت نیرو هم در خصوص تجدید پذیرها اقدامات موثری از جمله راه اندازی تابلوی سبز انجام داده است، گفت: هرچند سهم این تابلو در حال حاضر اندک است، اما می تواند هم به سرعت به رفع ناترازی و هم به تامین سوخت نیروگاههای حرارتی کمک کند.
رجبی مشهدی در ادامه با اشاره به این که کل درآمد شرکت توانیر از فروش برق به حوزه کشاورزی به حدود ٢ هزار میلیارد تومان بالغ می شود، از  تعرفه برق کشاورزی به عنوان نازلترین تعرفه یاد کرد و خاطرنشان ساخت: تعرفه ای که صنعت برق بابت تامین برق کشاورزی دریافت می کند در حقیقت نزدیک به رایگان محسوب می شود که حتی شاید جوابگوی هزینه قطع و وصل برق آن هم نباشد، این در حالی است که حدود ١٤ درصد برق کشور در این بخش مصرف می شود.
سخنگوی صنعت برق گفت: امسال اگر کشاورزان بتوانند ١٥ درصد از برق چاههای کشاورزی خود را با استفاده از انرژی خورشیدی تولید کنند، از برنامه های مدیریت مصرف معاف خواهند بود.
وی اضافه کرد: با توجه به زمین مناسبی که در این زمینه در اختیار کشاورزان است استفاده از انرژی خورشیدی خیلی موثر بوده که امیدواریم استفاده از انرژی خورشیدی در بخش کشاورزی هرچه سریعتر توسعه پیدا کرده تا بتوانیم از این ظرفیت به نحو مطلوب و اثربخش استفاده کنیم.


لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات