افزايش مصرف برق صنايع همزمان با تعديل برنامه هاي ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، عبدالامیر یاقوتی با بیان این که یکی از مؤلفه های مهم مصرف، بخش صنعت است، گفت: این مولفه با توجه به مقدار مصرف و قابلیت جابجایی مصرف در ساعات و ایام مختلف نقش مهمی در برنامه های مدیریت بار دارد.
وی، برنامه های مدیریت بار را جزئی از برنامه های تامین برق پایدار عنوان کرد و برنامه ریزی و اجرای دقیق آن را بسیار مهم دانست.
وی با اشاره به این که اصناف و فعالان بخش صنعت با دیماند مصرفی کمتر از ٣٠ کیلووات (حدود ٩٣ درصد صنایع و صنوف) و خارج از شهرکهای صنعتی از مدیریت بار برنامه ریزی شده، معاف هستند؛ خاطرنشان ساخت: این گروه از مشترکان می توانند با انعقاد تفاهم نامه با شرکت-های توزیع در برنامه های متنوع مدیریت بار شرکت کرده و پاداش همکاری دریافت کنند.
مدیرکل امور انرژی و مشتریان توانیر همچنین گفت: مشترکان صنعتی با مصرف از ٣٠ کیلووات در خارج شهرکهای صنعتی و تمامی مشترکان داخل شهرکهای صنعتی تا ٢٠٠٠ کیلووات صرفاً یک روز در هفته مطابق برنامه در مدیریت بار همکاری می کنند که این گروه از مشترکان می توانند مصرف برق خود را به روز جمعه بدون هیچگونه محدودیتی انتقال دهند.
به گفته یاقوتی، مشترکان با قدرت مصرفی ٢٠٠٠ کیلووات به بالا نیز با توجه به فرآیند تولید محصول خود به صورت پیوسته با کاهش مصرف در ایام گرم در برنامه های مدیریت بار شرکت می کنند. این مشترکان نیز مجازند در ساعات ٢٤ تا ٨ صبح و روزهای جمعه بدون محدودیت مصرف برق داشته باشند.
وی در ادامه در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشترکانی که اقدام به ایجاد نیروگاه یا صرفه جویی در مصرف برق کنند، نیز گفت: شهرکهای صنعتی و مشترکان صنعتی دیگر که اقدام به ایجاد نیروگاه تولید پراکنده در شهرک یا محل کارخانه کنند، معادل ١.٢ برابر نیروگاه بهره برداری شده از مدیریت بار برنامه ریزی شده معاف بوده و می توانند با انعقاد تفاهم نامه در برنامه های متنوع مدیریت بار همکاری کرده و پاداش دریافت کنند.
یاقوتی در همین زمینه اضافه کرد: شهرکهای صنعتی و سایر مشترکانی که اقدام به ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهرک یا محل کارخانه کنند معادل ١.٣ برابر نیروگاه احداث و بهره برداری شده از مدیریت بار برنامه ریزی شده معاف بوده و می توانند با انعقاد تفاهم نامه در برنامه های متنوع مدیریت بار همکاری کرده و پاداش دریافت کنند و مشترکان صنعتی که نسبت به اصلاح فرآیند تولید در جهت صرفه جویی مصرف برق اقدام کنند، معادل ١.٣ قدرت کاهش یافته از برنامه های مدیریت بار معاف خواهند بود.
وی در پایان با اشاره به ماده ٤ قانون مانع زدایی از صنعت برق که مشترکان انرژی بر را موظف کرده تا ١٤٠٤، همه نیاز خود به برق را با احداث نیروگاه تامین کنند، تصریح کرد: با توجه به روند کنونی لازم است این صنایع برنامه های خود برای ایجاد نیروگاه را تسریع بخشند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات