نخستین کنگره شعر غدیر توسط شهرداری منطقه ۸ تبریز برگزار می‌شود

نخستین کنگره شعر غدیر توسط شهرداری منطقه ۸ تبریز برگزار می‌شود

به گزارش شهریار ، حسین منیری فر شهردار منطقه ۸ ضمن اعلام خبر فوق گفت: در راستای گرامیداشت عید غدیر خم شهرداری منطقه ۸ تبریز اقدام به برگزاری نخستین کنگره شعر غدیر خواهد کرد و آثار برتر این کنگره به انتخاب داوران معرفی خواهند شد.

شهردار منطقه ۸ در خصوص این کنگره گفت: با توجه به مهلت کوتاه ارسال آثار، دبیرخانه کنگره شعر غدیر، تصمیم به برگزاری استانی این کنگره داشت که  بعد از انتشار فراخوان و استقبال کم‌نظیر شاعران از شهرها و استان‌های دیگر، کنگره غدیر در نخستین دوره‌ برگزاری خود، به صورت ملی برگزار خواهد شد.

وی افزود:  شاعران ارجمند می‌توانند تا ۳۱خرداد، آثار خود را به‌ زبان‌های ترکی‌ و فارسی از طریق پیام‌رسان‌ها و پست الکترونیکی به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

شهردار منطقه ۸ افزود: در این کنگره، از سه اثر برتر به زبان ترکی و سه اثر برتر به زبان فارسی  با اهدای تندیس و لوح افتخار و هدایای نقدی تجلیل خواهد شد.

وی در پایان گفت: این کنگره، روزچهارم تیرماه مصادف با  شب عید غدیر خم در دو بخش پژوهشی و علمی/ادبی برگزار خواهد شد و دبیرخانه این کنگره ۵۵ میلیون تومان هدیه‌ی نقدی و ۴۰ میلیون تومان هدیه‌ی غیرنقدی به مهمانان ارجمند و برگزیدگان محترم تقدیم خواهد کرد.

بخش ویژه این کنگره در دو موضوع"تبریز، نخستین پایتخت تشیع جهان اسلام" و "سید شریف، سومین شهید محراب تبریز، آیت الله آل هاشم" خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات