با استقبال نيروگاهها و مشاركت شركتهاي توزيع برق ثبت ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، مصطفی رجبی مشهدی افزود: بازیگران بازار برق امروز شاهد مبادله بیش از ٢٣٨ میلیارد تومان برق در بورس انرژی بودند.
مدیرعامل شرکت توانیر اضافه کرد: براساس آمار بورس انرژی بیشترین حجم معامله امروز مربوط به بار پایه ماهانه تیر به ارزش بیش از ١٧٠ میلیارد تومان بود. در معاملات امروز حداکثر قیمت ثبت شده در بازار برابر با ١٣٥٦ ریال مربوط بار پیک تیر ماه بود.
رجبی مشهدی با اشاره به این که از ابتدای اردیبهشت سال جاری و با شروع فرآیند اصلاح روابط مالی در صنعت برق کشور تاکنون بیش از ٢٩ میلیارد کیلووات ساعت برق به ارزش بیش از ٣٥٨٠ میلیارد تومان در بورس انرژی معامله شده است، ابراز امیدواری کرد در نمادهای مرداد و شهریور شاهد معاملات بیشتری باشیم.
مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به این که از ابتدای شروع جریان مالی صنعت برق در اردیبهشت ماه، حساب خرید برق شرکتهای توزیع نیروی برق ٣ هزار میلیارد تومان شارژ شده است، تاکید کرد: تداوم تزریق نقدینگی به حساب شرکتهای توزیع برای خرید از بورس همچنان از اولویتهای اساسی شرکت توانیر است.
رجبی مشهدی در پایان خاطرنشان ساخت: براساس بررسی کارشناسان نزدیکی به روزهای پایانی معاملات بار تیر ماه، ورود نیروگاههای جدید به معاملات برق در بورس و همچنین افزایش شرکتهای کارگزاری فعال در بازار برق منجر به اعتماد هر چه بیشتر بازیگران به این بازار و افزایش معاملات برق در آن شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات