وزير نيرو اعلام كرد: احداث 300 نيروگاه تجديدپذير با ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی توزیع برق استان مرکزی، علی اکبرمحرابیان در مراسم بهره برداری از فاز دوم کارخانه تولید صفحات خورشیدی با ظرفیت تولید سالانه ١٨٠٠ در خمین گفت: افتخار می کنیم که جوانان نخبه و فارغ التحصیلان رشته های مختلف به ویژه برق و شیمی در مسیر رشد بالندگی و ایران اسلامی گام برمی دارند.
وی با بیان این که موضوع تامین انرژی به عنوان مهمترین عامل رشد اقتصادی کشور از مهمترین ارکان کار دولت است، خاطرنشان ساخت: رفع ناترازی انرژی ایجاب می کند که طرحهای  شبیه این را حمایت و روز به روز در مسیر کاهش ناترازیها حرکت کنیم.
به گفته محرابیان، برای رفع ناترازی باید مسیری را انتخاب کنیم که علاوه بر رفع مشکل برق، مشکلات دیگر کشور را نیز حل کند.
وزیر نیرو در ادامه ویژگیهای انرژی خورشیدی را برشمرد و اضافه کرد: انرژی خورشیدی ناترازی انرژی را برطرف می کند، نیاز به سوخت نداشته و در مساله کاهش سوخت به ما کمک می کند و به دلیل عدم نیاز به آب به حفظ منابع آبی هم کمک می کند و در عین حال حفظ محیط زیست از مهمترین ویژگی آن است که به این وسیله محیطی سالم برای مردم فراهم کنیم.
محرابیان تصریح کرد: برای توسعه انرژیهای تجدیدپدیز دو مسیر را باید همزمان طی کنیم، مسیر اول توسعه نیروگاهها و مسیر دوم به موزات مسیر اول، توسعه صنعت و زنجیره های تولید و حمایت از صنعت فتوولتاییک است که نیازهای ما را برای توسعه نیروگاهها برطرف می کند.
وزیر نیرو در عین حال تاکید کرد: مهمترین بخش کار ریل گذاری برای توسعه و پیشرفت نیروگاههای تجدید پذیر است.
وی با اشاره به تکمیل مرحله دوم کارخانه تولید صفحات خورشیدی در شهرستان خمین استان مرکزی به ظرفیت ١٨٠٠ مگاوات در سال گفت: با بهره برداری از این طرح، ظرفیت ساخت نیروگاه تجدیدپذیر به حدود ٢٣٠٠ مگاوات رسید که بسیار قابل توجه بود و ما را در منطقه شاخص خواهد کرد.


لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات