رشت-کاسپین؛ گام پایانی تکمیل کریدور ریلی دریا به دریا
وی در ادامه با اشاره به این که این کریدور در کشور ما ۳ شاخه دارد، اظهار کرد: شاخه غربی کریدور شمال-جنوب در بخش ریلی با احداث راهآهن ۱۶۲ کیلومتری رشت-آستارا تکمیل میشود و شاخه شرقی آن نیز با مسیر ریلی چابهار-زاهدان و زاهدان-مشهد تکمیل خواهد شد. خطیبی ادامه داد: همچنین در کریدور میانی که از دریای خزر عبور میکند، مسیر حدفاصل رشت به بندر کاسپین، حلقه مفقوده بود که با احداث آن عملا کریدور میانی برای ما شکل میگیرد و میتوانیم با استفاده از حملونقل ترکیبی از دریای خزر و کشورهایی که در اطراف دریای خزر قرار دارند، برای دستیابی به جنوب کشور از طریق شبکه ریلی بهرهمند شویم و کشور را از مزایای ترانزیتی این مسیر برخوردار کنیم. معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور گفت: این مسیر ۳۷ کیلومتری نقش مهمی را در کریدور میانی شمال-جنوب کشور بر عهده ...
متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی
نظرات