آغاز عملیات جداره سازی بازار تاریخی گرجیلر

آغاز عملیات جداره سازی بازار تاریخی گرجیلر

به گزارش شهریار ، حسین منیری فر ضمن اعلام خبر فوق گفت: بازار گرجیلر به عنوان مهمترین ورودی بازار تاریخی تبریز مطرح می باشد که به علت وجود جداره های تاریخی ارزشمند در طول این بازار،  شهرداری منطقه ۸ بر آن است تا مرمت و احیاء جداره های تاریخی این مسیر را در حداقل زمان ممکن اجرایی کرده و این مسیر تاریخی را ساماندهی کند.

منیری فر افزود: با توجه به وضعیت نامناسب نمای بیرونی بازار تبریز، شهرداری منطقه ۸ از ماه قبل عملیات جداره سازی نمای بیرونی بازار تاریخی تبریز را با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان آغاز کرده و در کنار جداره سازی بلوار جمهوری اسلامی، از روز گذشته عملیات جداره سازی بازار گرجیلر را آغاز کردیم.

وی در ادامه گفت: در راستای ساماندهی نمای بیرونی بازار، بعد از برگزاری جلسات متعدد و تصویب طرح، پروژه جداره سازی نمای بیرونی بازار تاریخی تبریز را  در ۱۰ فاز و زیرنظر کارشناسان میراث فرهنگی، آغاز شده و به سرعت در حال اجراست.

شهردار منطقه ۸ به جزئیات این پروژه اشاره کرده و گفت: پروژه جداره سازی بازار گرجیلر به طول ۵۰۰ متر، حدفاصل بلوار جمهوری اسلامی تا ورودی باشماقچی بازار را شامل می شود که  عملیات مرمتی و نماکاری آجری جداره ها،  بصورت سنتی و همگون با بافت تاریخی تبریز، آغاز شده و به زودی جداره سازی خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات