مقاوم سازی پل‌های سطح شهر در راستای سلامت ترافیکی

مقاوم سازی پل‌های سطح شهر در راستای سلامت ترافیکی

به گزارش شهریار ، سامان احمدزاده گفت: بحث مقاوم سازی و بررسی فنی پل های سطح شهر تبریز از سالهای گذشته شروع شده و پس از انجام مباحث مطالعاتی وارد فاز اجرایی شده است.

وی در ادامه گفت: نگهداری پل ها از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که به مرور زمان دچار برخی خرابی ها و ایرادات سازه ای و نقص می شوند که اگر به موقع تعمیر و مقاوم سازی نشوند خسارات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: به دلیل اهمیت موضوع واحد مقاوم سازی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز بصورت جدی و طی برنامه ای مدون مطالعات و اجرای پروژه های مقاوم سازی پل ها اعم از روگذر و زیرگذر و سازه های فنی را اجرایی می کند.

احمدزاده یادآور شد: بیش از ۱۷۰پل و تقاطع غیر همسطح در سطح شهر تبریز قرار دارند که برخی از آنها طبق مطالعات و بررسی های میدانی انجام شده نیازمند مقاوم سازی و بهسازی هستند که تعدادی در سنوات گذشته مقاوم سازی شده و تعدادی نیز در حال حاضر در دست اجرا هستند.

وی افزود: در راستای افزایش تاب آوری معابر پل تقاطع آبرسان، پل خواجه رشید، پل ۷ تیر و پل کابلی از جمله پل هایی هستند که  امسال در حال تعمیر و مرمت می باشند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز گفت: پروژه مقاوم‌سازی پل های ابوریحان و قائم مقام نیز پس از اتمام مراحل مطالعاتی وارد فاز انجام مناقصه شده است که در آینده ای نزدیک اجرایی خواهند شد .

وی به تشریح برخی از عملیات مقاوم سازی و بهسازی این پل ها پرداخت و گفت: عملیات مقاوم سازی این پل ها شامل تقویت تیرها، تقویت ستونها و تعویض نئوپرن ها  می باشد.

وی با اعلام اینکه اجرای عملیات تعمیر و ترمیم پل ها و ابنیه فنی امسال با اعتباری بالغ بر ۱۳۴ میلیارد تومان در حال انجام است، گفت امسال علاوه بر پل های در دست اجرا و مناقصه، تعدادی از پل ها از جمله پل میدان جهاد و منجم نیز در دست مطالعه می باشند.

سامان احمدزاده با اشاره به ضرورت توسعه عمرانی و پیشرفت پروژه‌های در دست اقدام گفت: با تلاش مضاعف همکاران، عملیات مقاوم سازی پل ها به اجرا درآمده است که امیدواریم با تداوم آن شاهد بهبود و ارتقای کیفیت شرایط موجود پل ها  و به دنبال آن آسایش خاطر شهروندان باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات