ضرورت ورود جدی به سرمایه‌گذاری بر روی صنایع پیشرفته و فناورانه

ضرورت ورود جدی به سرمایه‌گذاری بر روی صنایع پیشرفته و فناورانه

به گزارش شهریار و به نقل از ایسنا، عبدالحمید سرتیپی در جمع صاحبان صنایع افزود: باید به دنبال ایجاد واحدهای تولیدی باشیم که آینده صنعت، تکنولوژی و آینده تولید ثروت در آن نهفته است.

وی ادامه داد: اگر بر روی صنعتی سرمایه گذاری شود که قدرت رقابت پذیری نداشته باشد و کالاهای تولیدی توان رقابت با کالاهای خارجی را نداشته باشند بنابراین هیچ آینده‌ای را نمی‌شود برای این محصولات متصور شد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در خصوص موضوع نحوه جذب سرمایه گذاران خارجی با منابع داخلی گفت: امیدوارم با اجرای برنامه‌های کاربردی در حوزه صنعت، معدن و تجارت گشایش‌هایی در این بخش ایجاد شود.

سرتیپی ضمن خرسندی از فعالیت شهرک برق، یارانه و الکترونیک و اعلام حمایت از فعالان این حوزه افزود: در روزهای آینده کارگروهی برای حمایت از صنایع پیشرفته تشکیل می شود تا از صندوق‌های موجود برای پشتیبانی، اعتباراتی در این زمینه جذب شود.

وی اضافه کرد: در تخصیص تسهیلات می‌توان از ظرفیت‌های کارگروه تسهیل نیز استفاده کرد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع محدودیت انرژی در بخش صنعت استان گفت: واحدهای بخش خصوصی بهترین راهکار را می‌توانند در تامین انرژی مورد نیاز خود داشته باشند و اداره کل صمت در خصوص تامین انرژی واحدهای صنعتی کمک خواهد کرد.

سرتیپی با بیان این که ما متولی بخش صنعت و تولید هستیم، گفت: وظیفه ما حمایت از واحدهای تولیدی است بنا بر این باید تا جایی که امکان داشته باشد از صنایع پیشرفته حمایت کنیم و به ویژه دانشجویان نخبه را در این واحدها جذب کنیم تا مانع خروج این سرمایه‌های انسانی از کشور شویم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، وی تاکید کرد: اگر نیروهای جوان نخبه کشف و در واحدهای فناورانه جذب و از آنها حمایت شود این نخبگان در آینده استان تاثیر بسیاری خواهند داشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات