توسعه ۱۲۲ هکتاری فضای سبز تبریز از ابتدای سال گذشته تا کنون

توسعه ۱۲۲ هکتاری فضای سبز تبریز از ابتدای سال گذشته تا کنون

به گزارش شهریار ، سیامک آسیایی صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام یافته در حوزه فضای سبز اظهار کرد: سرانه فضای سبز در پایان سال گذشته به ۱۶.۸۶ متر مربع رسید و این در حالی است که سرانه فضای سبز در پایان سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶.۱۶ متر مربع بود که شاهد روند افزایشی توسعه فضای سبز هستیم.

آسیایی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ توسعه فضای سبز برابر با پنج سال گذشته انجام یافته است، افزود: نقاط مختلفی از سطح شهر همچون شیب‌های اتوبان کسایی، توسعه پارک باغشمال، توسعه پارک هاشم چاوشی، پارک آب و آتش و میدان بهشتی، توسعه ۶ هکتاری در سطح منطقه ۱، توسعه فضای سبز عینالی و... از جمله اقدامات انجام یافته در راستای افزایش فضای سبز به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری نیز ۱۵ و نیم هکتار توسعه فضای سبز انجام یافته که تمام این اقدامات جهت دست یافتن به توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز انجام می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به نهالکاری‌های صورت گرفته در شهر خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد هشت هزار و ۶۱۵ اصله نهال کاشته شد که این رقم در سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۱۳۹ اصله نهال افزایش یافت.

آسیایی همچنین از حذف ۴۲ هزار متر مربعی چمن کاری در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: سال گذشته نیز شاهد حذف ۱۳ هکتاری چمن کاری در سطح شهر و کاشت تعداد ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بوته گل در سطح شهر بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه شبکه آب خام تصریح کرد: طرح جامع آب خام به مزایده گذاشته شده و برنده آن مشخص شده است که در مرحله مطالعات قرار دارد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز افزود: سال گذشته ۱۴۳ هزار متر لوله گذاری برای ترمیم و توسعه شبکه ‌آب خام انجام یافت. در حال حاضر ۹۵ درصد پارک عباس مبرزا از طریق همین شبکه ابیاری می شود.

آسیایی در پایان گفت: بدون تردید نگهداشت ۳ هزار هکتار فضای سبز با این تنوع گیاهی مشکلات و پیچیدگی هایی به همراه دارد  ولی ایرادات را حل خواهیم کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات