افزايش بيش از 7 هزار مگاواتي مصرف برق كشور

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مازیار جمشیدی، مدیر بهره برداری و کنترل شبکه برق کشور گفت: برای امروز پیش بینی می کنیم میزان تقاضا در اوج مصرف برق به ٧٢٥٠٠ مگاوات برسد که نسبت به سال گذشته در روزهای مشابه، افزایش مصرف ٧٠٠٠ مگاوات داریم که این افزایش مصرف معادل ١٠ درصد بوده و عدد بسیار بالایی است. همچنین میزان افزایش ٧٠٠٠ مگاوات مصرف برق، معادل مصرف برق استانهای فارس و خراسان رضوی است. به همین دلیل از مردم تقاضا داریم توصیه های همیشگی در خصوص مدیریت مصرف برق در منزل را به کار گیرند. همین راهکارهای ساده و کوچک می تواند به پایداری شبکه برق کشور کمک کند.
وی افزود: امروز در استان هایی که هوا گرم هست مانند خوزستان، بوشهر، البرز، هرمزگان، اصفهان و فارس با افزایش مصرف برق رو به رو هستیم.
وی افزود: راهکارهای ساده مانند استفاده از دور کند کولرها به ویژه در جاهایی که هنوز هوا کاملا گرم نشده است و همچنین تنظیم دمای منزل بر روی دمای آسایش (٢٤ درجه)، می تواند به مصرف بهینه برق و پایداری شبکه برق کشور کمک نماید. همچنین در پویش باانرژی که در سال جاری توسط صنعت برق معرفی شده شرکت نمایند و با استفاده از مشوقهایی که ارائه شده است و استفاده از توصیه ها و آموزش های ارائه شده برای مدیریت مصرف برق، در مسابقه و قرعه کشی مربوطه شرکت کرده و متناسبا به حفظ پایداری شبکه برق کشور کمک کنند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات