افتتاح سد آزادی کرمانشاه تا پایان سال جاری

افتتاح سد آزادی کرمانشاه تا پایان سال جاری

http://www.bananews.ir/استاندار کرمانشاه گفت: سد آزادی کرمانشاه از پروژه‌های مهر ماندگار دولت تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس سید‌دادوش ‌هاشمی، استاندار کرمانشاه با اشاره به تسریع در اجرای طرح‌های مهر ماندگار استان گفت: هم‌اکنون طرح‌های مختلفی در زمینه راه، آب، کشاورزی، سد، فضاهای ورزشی و دانشجویی، نیروگاه‌های حرارتی، تولیدات صنعتی و غیره در استان در حال اجرا هستند.

وی با اشاره به احداث سدهای استان گفت: ساختمان سد آزادی که با مدیریت شرکت آب منطقه‌ای استان در دست اقدام است با قریب به ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی به زودی قابل افتتاح خواهد بود. وی در ادامه اعتبار منظور شده طرح در لایحه بودجه سال جاری را ۴۰ هزار میلیون ریال عنوان کرد. سد مخزنی آزادی در استان کرمانشاه، در فاصله ۵۰۰ متری پایین دست پل شاهگذر و حدود ۹۰ کیلومتری شهر جوانرود روی رودخانه زمکان واقع شده است. یادآوری می‌شود: تامین آب کشاورزی مطمئن برای اراضی دیم و مستعد پایاب و اطراف دریاچه به میزان حدود ۴۲۰۰ هکتار خالص (۵۰۰۰ هکتار ناخالص)، جلوگیری از خسارت سیلاب‌های بزرگ (با توجه به سیستم هیدرولوژیکی حوزه رودخانه زمکان) به اراضی پایین دست و روستا‌های مجاور، کمک به تامین آب آشامیدنی روستاهای پایین دست و مرکز شهرستان تازه‌آباد و فراهم نمودن امکانات تفریحی و سیاحتی ویژه با توجه به زیبایی‌های بکر و طبیعی منطقه از اهداف اساسی و اولیه ساخت سد آزادی قلمداد می‌شوند.

    نظرات