نخستین پارکینگ زیرسطحی ایران در مشهد احداث می‌شود

نخستین پارکینگ زیرسطحی ایران در مشهد احداث می‌شود

http://www.bananews.ir/نخستین و بزرگ‌ترین پارکینگ زیرسطحی ایران در طبقات تحتانی بلوار تازه تاسیس مجد شهر مشهد احداث می‌شود.

طرح مجد با مساحتی بالغ بر ۴۰۰ هزار مترمربع به عنوان بزرگ‌ترین جزیره اقتصادی مشهد مقدس و بزرگ‌ترین طرح نوسازی و بازسازی بافت فرسوده شهری در کشور شناخته می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس محسن شریفیان، مدیر روابط‌عمومی شرکت عمران و مسکن‌سازان منطقه شرق گفت: شهر زیارتی – سیاحتی مشهد که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایران، بیشترین تعداد مسافران و زائران را دارد، در خیابان‌های اصلی و مرکزی دچار آشفتگی ترافیکی است و از مشکل کمبود پارکینگ رنج می‌برد. موج سنگین خودروها در خیابان شهید قرنی و کوچه پس کوچه‌های آن نمونه‌ای از این معضل شهری است. براساس بررسی‌های صورت گرفته، هر خودرو در شبانه‌روز ۲۲ ساعت در توقفگاه است و فقط حدود ۲ ساعت در حال تردد خواهد بود. وی افزود: براین اساس، گروهی از مشاوران و متخصصان تجزیه و تحلیلی جامع از وضعیت پارکینگ در این منطقه انجام داده و با تعدادی از گروه‌های متمرکز و اعضای جامعه محلی، از جمله صاحبان کسب و کار، سیاست‌گذاران، توسعه‌دهندگان و برنامه‌ریزان ارتباط برقرار کرده و نیازسنجی کردند. پس از آن شهرداری مشهد و با مشارکت شرکت عمران و مسکن‌سازان منطقه شرق، احداث پارکینگ زیرسطحی در سه طبقه تحتانی بلوار جدیدالاحداث مجد، واقع در طرح بازسازی بافت فرسوده مجد مشهد را آغاز کرد. این پارکینگ در مساحتی بالغ بر ۳۳ هزار مترمربع در طبقات تحتانی بلوار قرار گرفته و برای اولین بار در کشور به اجرا درآمده است.

 

    نظرات