همزمان با عيد سعيد غدير؛ نخستين مرحله قرعه كشي پويش ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، محمد خدادادی با اعلام این خبر افزود: در ایام تابستان مصرف برق به دلیل در مدار قرار گرفتن سیستمهای سرمایشی به شدت افزایش می یابد به طوری که وسایل سرمایشی در این ایام حدود ٤٠ درصد مصرف برق کشور را به خود اختصاص می دهند.
وی اضافه کرد: از این رو نیاز است که همه هموطنان مصرف برق را مدیریت کنند به ویژه آنکه در منطقه جنوب کشور شهرهای زیادی دمای بالای ٥٠ درجه را تجربه می کنند و به همین دلیل ضرورت دارد که به منظور پیشگیری از هدررفت انرژی، همه هموطنان نسبت به استفاده بهتر از وسایل برقی و تا حد امکان عایق کاری ساختمانها و در و پنجره ها اقدام کنند.
خدادادی با بیان این که برای تامین پایدار برق برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است، افزود: یکی از برنامه ها پویش با انرژی به عنوان مسابقه ای کشوری است که با هدف کاهش ١٥ درصدی مصرف برق مشترکان خانگی از طریق  ایجاد رقابت میان مردم در هر استان و منطقه طرح ریزی شده است.
وی با تاکید بر این که دستیابی به این رقم کار دشواری نیست و با کارهای بسیار ساده ای می توان به این هدف دست یافت، افزود: با قرارداد وسایل سرمایشی روی ٢٤ درجه یا استفاده از دور کند کولر آبی، خاموش کردن کولرها در اتاقهایی که در آن ساعت، از آن استفاده ای نمی شود، عایق کاری کولر، در و پنجره و... می توان به راحتی به این میزان صرفه جویی دست یافت.
مجری طرح پویش با انرژی درباره جوایز این پویش نیز گفت: ٣٠٠ دستگاه خودرو، کمک هزینه خرید لوازم خانگی، لوازم برقی و لوازم الکترونیکی و بسته های اپراتوری که نخستین دوره این قرعه کشی امشب همزمان با عید غدیرخم انجام خواهد شد.
خدادادی با بیان این که در نخستین دوره این  قرعه کشی ٢٠ دستگاه خودرو و ١٥٠ کمک هزینه ١٠٠ میلیون تومانی به برندگان اهدا خواهد شد، اضافه کرد: همچنین ١٥ هزار کمک هزینه ١٠ میلیونی و ٥٠ هزار جایزه یک میلیونی و ١.٥ میلیون بسته اپراتوری از دیگر جوایز نخستین دوره قرعه کشی این پویش خواهد بود.
وی با بیان این که این مسابقه به صورت ماهانه برگزار خواهد شد، خاطرنشان ساخت: در سطح اول به صورت استانی خواهد بود یعنی حتما به هر استان حداقل یک جایزه بزرگ یعنی خودرو اختصاص خواهد یافت و باقیمانده خودروها مربوط به استانهایی خواهد بود که مصرف برق را بیشتر کاهش داده باشند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات