آیین اختتامیه نخستین کنگره شعر غدیر در محوطه مسجد کبود

آیین اختتامیه نخستین کنگره شعر غدیر در محوطه مسجد کبود

به گزارش شهریار ، این برنامه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین معرفت و با حضور حجه الاسلام زعفرانچی لر عضو شورای شهر تبریز، حسین منیری فر شهردار منطقه ۸ تبریز، نیکبخت مشاور عالی شهردار به همراه شاعران مطرح کشوری از قبیل علیرضا قزوه ، قادر دلاورنژاد، محمد رضا بحری  و علی حنیفه، در فضای باز مسجد کبود تبریز برگزار شد. حسین منیری فر شهردار منطقه ۸ در حاشیه این برنامه فرهنگی گفت: شهرداری منطقه ۸ تبریز در راستای تداوم برنامه های فرهنگی، اجتماعی خود همزمان با عید غدیر خم،  اقدام به برگزاری نخستین کنگره شعر غدیر در محوطه مسجد کبود کرده و با تلاش شبانه روزی همکاران، امروز شاهد اجرای برنامه در خور شان این عید بزرگ در فیروزه جهان اسلام هستیم. شهردار منطقه هشت تبریز در ادامه گفت: طی فراخوان انجام شده دبیرخانه کنگره ۵۰۰ قطعه شعر در دو بخش فارسی و ترکی به دبیرخانه کنگره رسیده که با رای داوران به هشت اثر برگزیده جوایزی از طرف شهرداری منطقه ۸ تبریز اهدا خواهد شد.
شهردار منطقه ۸ در خصوص این کنگره گفت: باتوجه به مهلت کوتاه ارسال آثار، دبیرخانه کنگره شعر غدیر، تصمیم به برگزاری استانی این کنگره داشت که  بعد از انتشار فراخوان و استقبال کم‌نظیر شاعران از شهرها و استان‌های دیگر، کنگره غدیر در نخستین دوره‌ برگزاری خود، به صورت ملی برگزار شده و برآنیم تا این کنگره را طی سالهای آتی تداوم بخشیم.
وی افزود:  بخش ویژه این کنگره در دو موضوع"تبریز، نخستین پایتخت تشیع جهان اسلام" و "سید شریف، سومین شهید محراب تبریز، آیت الله آل هاشم" بود.
در ادامه این برنامه حجه الاسلام معرفت ضمن تقدیر از شهرداری منطقه ۸ بابت تدارک چنین برنامه فرهنگی ارزشمند همزمان با عید غدیر خم گفت: به عنوان یک شهروند تبریزی افتخار می کنم که تبریز میزبان چنین برنامه ادبی بزرگ بود و شاهد گرد هم آمدن شعرای مطرح کشوری در کنگره شعر غدیر هستیم.
شایان ذکر است در کنار این کنگره، نشست پژوهشی کنگره سراسری شعر غدیر نیز در فرهنگسرای تاریخی نیکدل برگزار شد.










لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات