بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت مسکن است

بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت مسکن است

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن بالا رفتن قیمت مصالح و خدمات ساختمانی را اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت مسکن دانست و اظهار کرد: وقوع این پدیده قیمت تمام شده مسکن را افزایش داده به حدی که قدرت خرید را نیز کاهش داده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهریار شقاقی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به سود بالا و اطمینان بیشتری که در بازار طلا وارز نسبت به مسکن وجود دارد، گفت: شرایط موجود در بازار مسکن، بازگشت سرمایه را تضمین نمی‌کند، به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌داران پول خود را در خرید و فروش و مبادلات سودآور سرمایه گذاری می‌کنند.

وی روند کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن را نامحسوس توصیف کرد و ادامه داد: زمانی که تقاضا کم باشد عرضه مجبور است خود را با آن تطبیق داده و قیمت‌ها را متعادل کند. اما در کشور ما این طور نیست و وقتی فروشنده‌ها به این نتیجه می‌رسند که باید قیمت‌ها را کاهش داد، موج بعدی تورم از راه می‌رسد و مانع می‌شود همین امر سبب شده کاهش قیمت‌ها همیشه جزیی و در عوض افزایش قیمت‌ها تصاعدی و همیشگی باشد.

شقاقی افزایش قیمت مسکن پس از پایان این دوره را چندان بعید ندانست و تشریح کرد:‌ وقتی قیمت ارز به دنبال آن مصالح ساختمانی افزایش می یابد، به طور طبیعی مسکن نیز گران می‌شود و همین امر رکود فعلی را طولانی‌تر می‌کند زیرا تنها ۲۰ درصد از افراد جامعه توان خرید خانه در هر حالتی را دارند و دیگران قدرت خرید خود را از دست می‌دهند.

این کارشناس مسکن راه خروج از فضای کنونی را چند محوری دانست و ابراز امیدواری کرد با برگشت ثبات اقتصادی، اعتماد سرمایه‌گذاران مجددا جلب شود و با توجه به مسوولان به ساخت و سازها، رونق به بخش مسکن بازگردد.

    نظرات