عاملی برای پیشگیری از آلزایمر

عاملی برای پیشگیری از آلزایمر

به گزارش شهریار به نقل از ایسنا، این تحقیق نشان داده است تجمع پلاک های بتا آمیلوئید در مغز، فرآیندی که با پیشرفت بیماری مرتبط است، ارتباط نزدیکی با الگوهای خواب فردی دارد.

این مطالعه نشان داد که کیفیت خواب ضعیف‌تر و کمیت پایین‌تر با تجمع سریع‌تر بتا آمیلوئید در مغز در افراد مسن‌تری که حافظه و تفکر آنها هنوز آسیب‌ندیده بود، مرتبط است.

یک متخصص در دانشگاه مرداک گفت این یافته ها امید جدیدی را برای همه ما به وجود آورده است.

وی اظهار کرد: بیماری آلزایمر وضعیتی است که به طور سنتی در اواخر زندگی تشخیص داده می شود، اما فرآیندهای پاتولوژیک آن خیلی زودتر شروع می شود.

او اضافه کرد: در حال حاضر هیچ درمان شناخته شده ای برای بیماری آلزایمر وجود ندارد اما تحقیقات ما نشان می دهد که باید مداخلات شخصی بهبود خواب را به عنوان یک عامل خطر قابل اصلاح در برابر آلزایمر با پتانسیلی برای به تاخیر انداختن یا جلوگیری از شروع و پیشرفت علائم برای افرادی که در مراحل اولیه هستند، بررسی کنیم.

وی اظهار کرد: یافته‌های ما شواهدی در مورد چگونگی تاثیر عوامل سبک زندگی مانند خواب در مبارزه با بیماری‌های عصبی را تایید می‌کند.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، متخصصان گفتند ما مشتاقانه منتظریم تا در مورد اینکه چگونه بهبود خواب می تواند در پیشگری از ابتلا به آلزایمر موثر باشد، بیشتر بدانیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات