سد تالوار آبگیری می‌شود

سد تالوار آبگیری می‌شود

www.BanaNews.irمدیر سد تالوار از آبگیری این سد در سال‌جاری خبر داد و گفت: تاکنون برای این سد ۱۰۴۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود هاشمی‌کیا، در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه اعتبار مصوب سال‌جاری برای سد تالوار ۲۹۱ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است، افزود: در همین راستا میزان اشتغال‌زایی این طرح به طور مستقیم و غیرمستقیم ۲۰ هزار نفر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سد تالوار ۳۲ هزار هکتار از اراضی دیم زنجان را تأمین می‌کند، تصریح کرد: این سد با حجم مخزن ۵۰۰ میلیون مترمکعب در سال‌جاری آبگیری می‌شود که با احداث و تکمیل آن، آب ۳۲ هزار هکتار از اراضی دیم استان‌های زنجان و کردستان تأمین خواهد شد.

این مسئول با یادآوری اینکه عملیات اجرای بدنه سد مذکور از سال ۸۲ آغاز شده و در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۷ درصدی برخوردار است، اظهار کرد: افزایش سطوح زیر کشت و تولیدات کشاورزی، اشتغال‌زایی و پیشگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه روستائیان، توسعه صنایع وابسته به کشاورزی، افزایش متوسط درآمد کشاورزان و همچنین ایجاد شرایط توسعه و رشد بخش‌های مختلف اقتصادی منطقه، از جمله مهم‌ترین اهداف احداث سد تالوار به‌شمار می‌رود.

مدیر طرح سد تالوار در ادامه با تأکید بر اینکه سامانه انتقال آب و فاز اول شبکه‌های آبیاری و زه‌کشی این سد از تیرماه سال ۸۸ آغاز شده و در حال احداث است، افزود: پیشرفت فیزیکی خط انتقال ۵۲ درصد و اعتبار سال‌جاری شبکه‌های آبیاری و زه‌کشی آن ۲۱۲ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است، لذا از کشاورزان و معتمدین منطقه درخواست می‌کنیم که برای تسریع در عملیات اجرایی شبکه آبیاری زه‌کشی سد تالوار، همکاری کنند.

    نظرات