هشدار نسبت به مخاطرات استفاده غيرمجاز از دستگاههاي ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی توزیع برق مشهد، حسن نوربخش معاون فروش و خدمات مشترکین این شرکت با اشاره به این حوادث ناگوار اظهار داشت: استخراج غیرمجاز رمزدارائی با ماینرها در منازل مسکونی غیرمجاز و در صورت کشف برخورد قانونی می شود.
وی افزود: بروز حوادثی نظیر آتش سوزی در منازل مسکونی به دلیل عدم آگاهی شهروندان و سودجویی برخی افراد است که جان ساکنان و همچنین شبکه برق را به خطر خواهد انداخت.
مجید حسن نژاد مجری طرح شناسایی و جمع آوری برق های غیرمجاز شرکت توزیع نیروی برق مشهد نیز به تشریح این خطرات پرداخت: ماینرها برای استخراج رمز ارز به مصرف برق بالایی نیاز دارند و استفاده از آنها در منازل مسکونی، بار مضاعفی را به شبکه برق تحمیل می کند. این امر علاوه بر احتمال افزایش نوسانات برق، خطر گرم شدن بیش از حد سیم ها و تجهیزات و در نهایت منجر به حریق می شود.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماینرها از شبکه های تامین برق منازل مسکونی و واحد های تجاری غیرقانونی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو اقدام به فروش ماینرهای غیراستاندارد و قاچاق در فضای مجازی می کنند که نه تنها فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش هستند، بلکه می توانند خطرات جدی برای سلامتی و جان افراد به همراه داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات