منطقه زیمنس‌اشتات آلمان، طرحی برای شهر دیجیتال، پایدار و رقابتی آینده

منطقه زیمنس‌اشتات آلمان، طرحی برای شهر دیجیتال، پایدار و رقابتی آینده

شهریار تبریز/رضا عالش‌زاده: میدان زیمنس‌اشتات با مساحت ۷۶ هکتار یکی از بزرگترین مکان‌های توسعه شهری اروپا خواهد بود. پروژه بزرگ زیمنس هوش مصنوعی، دوقلوهای دیجیتال و سایر فناوری‌های پلتفرم زیمنس اکسلاتور را ترکیب می‌کند تا این منطقه را به موتوری برای رشد سالم و پایدار تبدیل کند. ۴.۵ میلیارد یورو هزینه کل تکمیل پروژه تا سال ۲۰۳۵ برآوردسازی شده است.

زیمنس گزارش می‌دهد که فناوری دوقلو دیجیتال هوشمند در قلب برنامه‌ریزی، بهینه‌سازی و بهره‌برداری از زیرساخت‌های شهری قرار دارد که شامل همه کارها از تامین انرژی تجدیدپذیر تا مدیریت پایدار ساختمان خواهد شد.

زیمنس ادعا می‌کند که با ایجاد تدریجی تصویر دیجیتالی از محله آینده، داده‌های برنامه‌ریزی شهری، ساخت‌وساز و زیرساخت‌ها می‌توانند به صورت چندبعدی و در چرخه زندگی منطقه شهر به روشی کارآمدتر مورد استفاده قرار گیرند و ارزش بیشتری بیافزایند و نتایج پایدار را بهینه کنند. این فناوری هوشمند همچنین امکان شناسایی چالش‌ها را در مراحل اولیه و توسعه راه حل های کارآمد به شیوه‌ای هدفمند فراهم می کند.

ماتیاس ربلیوس، عضو هیئت مدیره زیمنس، و مدیر عامل زیرساخت هوشمند، اظهار داشت که میدان زیمنس‌اشتات الگویی برای چگونگی شکل‌گیری موفقیت‌آمیز توسعه شهری در سراسر جهان و طرحی برای تحول پایدار مناطق صنعتی سابق است. وی افزود که ما بسیار مفتخریم که چنین طیف وسیعی از فناوری زیمنس را در زیرساخت‌ها، صنعت و حمل‌ونقل در منطقه پیاده‌سازی می‌کنیم. این یک مثال واقعی از نحوه استفاده ما از فناوری برای تغییر واقعی زندگی روزمره برای هر یک از ۳۵۰۰۰ نفری است که در میدان زیمنس اشتات زندگی و کار می کنند.

دوقلوی دیجیتال انرژی نیز از زیرساخت هوشمند زیمنس نیز برای شبیه‌سازی مصرف انرژی فازهای آینده در میدان زیمنس اشتات به صورت آزمایشی اجرا شده است که طی مراحلی تا سال ۲۰۳۵ محقق خواهد شد. برای اطمینان از اینکه تمام این انرژی از منابع تجدیدپذیر تامین می شود، زیمنس بر روی توسعه بزرگترین مبدل حرارتی فاضلاب اروپا در نوع خود کار می کند. زیمنس ادعا می‌کند که در ترکیب با پمپ‌های حرارتی، این سیستم ۱۰۰ درصد گرمایش و سرمایش بدون CO₂ خنثی منطقه را تامین می‌کند و برق مورد نیاز برای این کار ۱۰۰ درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر تولید می‌شود.

زیمنس نه تنها به دنبال تغییر نحوه زندگی و کار مردم در زیمنس‌اشتات، بلکه نحوه حرکت آنها نیز است. حمل و نقل عمومی، پیاده‌روی و قابلیت دوچرخه‌سواری تمرکز اصلی استراتژی تحرک پایدار برای منطقه است. این مفهوم محله پایدار شامل تحرک الکترونیکی است که در آن حداکثر ۵۰ درصد از فضاهای پارکینگ به نقاط شارژ الکتریکی زیمنس تجهیز خواهند شد.

مدیر عامل زیرساخت هوشمند منطقه ئزیمنس اشتات می گوید که این پروژه راه روشنی را برای سایر کلان شهرهای سراسر جهان که با چالش‌های مشابهی در مورد چگونگی مدرن‌سازی به روشی پایدار مواجه هستند، ارائه کرده و ثابت می‌کند که  با ترکیب دنیای واقعی و دیجیتال، توسعه شهری پایدار حتی در ساختارهای رشد یافته تاریخی امکان پذیر است.

_______________________

منبع:

https://www.smartcitiesworld.net/digital-twins/siemensstadt-square-blueprint-for-the-city-of-the-future

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات