كشف 986 دستگاه ماينر غيرمجاز در مشهد

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، عبدالوحید مهدوی نیا مدیرعامل شرکت در این خصوص اظهار داشت: با توجه به افزایش استقبال از رمز ارزها و به دنبال آن، افزایش تقاضا برای برق، متاسفانه شاهد فعالیت گسترده مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در سطح شهر بودیم. این مراکز علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین به شبکه برق کشور، موجب اخلال در نظم توزیع برق و افت ولتاژ در مناطق مسکونی می شدند.
وی افزود: به همین منظور، با بسیج امکانات و همکاری دستگاه های ذیربط، طرح برخورد با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در دستور کار قرار گرفت و طی عملیاتی گسترده، ١٦٤ مرکز از این مراکز شناسایی و جمع آوری شد.
مجید حسن نژاد مجری جمع آوری برق های غیر مجاز استخراج رمزارز شرکت، نیز با اشاره به جزییات این طرح گفت: از ١٦٤ مرکز کشف شده، ١٠٩ مورد در محل های مسکونی، ٣١ مورد در محل های تجاری و ١٧ مورد در مراکز صنعتی شناسایی شده اند.
به گفته وی، در این مراکز متخلفان از انشعابهای غیرمجاز و یا برق مشترکین مسکونی و تجاری برای استخراج رمز ارز استفاده می کردند که علاوه بر اتلاف سرمایه های ملی، موجب اخلال در حقوق مشترکین قانونی برق می شد.
حسن نژاد در پایان تاکید کرد: شرکت توزیع برق مشهد مصمم است با جدیت تمام با اینگونه متخلفان برخورد کند و از شهروندان تقاضا دارد در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، مراتب را به واحدهای مربوطه در این شرکت اطلاع رسانی کنند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات