نتایج اجرای طرح جامع ارزیابی عملکرد مناطق دهگانه شهرداری تبریز در بخش فضای سبز مشخص شد

نتایج اجرای طرح جامع ارزیابی عملکرد مناطق دهگانه شهرداری تبریز در بخش فضای سبز مشخص شد

به گزارش شهریار ، سیامک آسیایی گفت: یکی از روش های موثر در کیفی‌سازی وضعیت فضای سبز شهری نظارت و کنترل دقیق روند اجرای آیتم های ابلاغی حوزه فضای سبز است.

وی اجرای طرح ماهانه ارزیابی عملکرد نواحی فضای سبز مناطق دهگانه شهرداری تبریز و نظارت مستقیم بر روند اجرای آیتم های حوزه فضای سبز شهری را از برنامه‌های اولویت ‌دار حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز عنوان کرد که مدت اجرای آن ۱۵ روز مستمر در هر ماه است.

آسیایی در این زمینه به اجرای مرحله اول طرح جامع ارزیابی عملکرد نواحی فضای سبز مناطق اشاره و خاطرنشان کرد: جهت ارزیابی عملکرد نواحی فضای سبز مناطق دهگانه در اردیبهشت ماه سالجاری، هیئت ارزیابی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از نوزدهم خردادماه به مناطق مراجعه و طی دو هفته روند اجرای آیتم های ابلاغی این سازمان را مورد ارزیابی کامل قرار داد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز، روند اجرای آیتم آبیاری انواع گونه‌های گیاهی با نیاز آبی مختلف، ترمیم تشتک پای درختان، حذف شاخه‌های خشک، نحوه گلکاری فصلی سطح شهر، نظافت عمومی پارکها، راه‌اندازی آبنماهای سطح شهر، رسیدگی به وضعیت سرویس های بهداشتی، روند واکاری درخت، درختچه در سطح شهر و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای فضاهای سبز شهری را از جمله آیتمها و شاخص های ارزیابی اخیر نواحی فضای سبز مناطق برشمرد.

آسیایی با اشاره به تعداد فعلی پارکها و گونه‌های درختی موجود در سطح شهر، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۹۰ پارک و بوستان محله‌ای، منطقه‌ای و برون شهری و نیز قریب به ۱ میلیون و هشتصد هزار اصله از انواع درخت در سطح شهر موجود است که ضمن تلاش برای کیفی سازی و حفظ و نگهداری مطلوب از آنها، اجرای برنامه توسعه‌ای ۶۰۰ هکتاری فضای سبز نیز در سطح شهر ادامه دارد.

وی همچنین به میزان توسعه فضای سبز شهری تبریز در سال ۱۴۰۲ نیز که معادل ۱۰۷ هکتار است اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های مدونی جهت نهالکاری و توسعه مطلوب فضای سبز شهری تبریز در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است که در حال انجام است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات