نشست هم‌اندیشی محافل و روضه‌های حسینی تبریز برگزار شد

نشست هم‌اندیشی محافل و روضه‌های حسینی تبریز برگزار شد

به گزارش شهریار ، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول برگی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این نشست اظهار کرد: تبریز به عنوان اولین پایتخت تشیع، سابقه چند صد ساله در برگزاری روضه سید الشهدا در بازار و مساجد شهر دارد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از اپیدمی کرونا، برخی از هیآت تبریز تعطیل شده بودند که در این نشست هم‌اندیشی تلاش کردیم راهکارهایی برای برگزاری مجدد آنها ارائه دهیم.

برگی یادآور شد: به همت شورای اسلامی شهر، شهرداری تبریز، سازمان عون بن علی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، و همچنین پیرغلامان هیآت عزاداری امام حسین(ع)، نشست هم اندیشی برگزار کرده و قصد داریم روضه‌های تعطیل شده شهر را در بازار، مساجد و حتی روضه های خانگی را مجددا برپا کنیم.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز نیز در این نشست هم‌اندیشی گفت: مردم در تمام نقاط شهر، اقدام به برپایی موکب ها و دسته‌جات عزاداری کرده اند که نشان از رونق بیش از پیش مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) در سطح شهر است.

وی با اشاره به عزاداری بازار تبریز در ایام محرم یادآور شد: عزاداری پنج روزه بازار تبریز در سطح ملی بازتاب خوبی دارد.

هوشیار تاکید کرد: شهرداری تبریز در راستای رونق بیشتر و همه‌گیری روضه‌ها در بازار و تیمچه های آن آماده هرگونه همکاری است.

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور مالیاتی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست هم‌اندیشی اظهار کرد: قدمت عزاداری در بازار تبریز، به سیصد سال پیش می رسد و حتی به عنوان کاری پژوهشی با همکاری شهرداری منطقه ۸ کتابی در این زمینه تهیه شده است.

وی افزود: به نوبه خودمان در هر موضوعی که موجب رونق عزاداری سیدالشهدا (ع) شود، ورود می کنیم.

حسینی یادآور شد: شبکه‌ای به اسم بازار وجود دارد که پنج روز عزاداری حسینی را پوشش می دهد.

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر، حکیمه غفوری، یاسین بجانی، علی‌رضا نوای باغبان و پرویز هادی، از اعضای شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه هم‌اندیشی حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات