جريمه 100 برابري بهاي برق براي استخراج غيرمجاز رمزارز

به گزارش پایگاه خبری توانیر، حامد احمدی خاطرنشان کرد: این هزینه در ماههای گرم دو برابر شده، به علاوه اینکه هزینه های کشف، دستکاری لوازم اندازه گیری و خسارت به شبکه نیز محاسبه و دریافت شده و در صورت تکرار، انشعاب نیز جمع آوری خواهد شد.
احمدی با بیان اینکه با وجود پرداخت همه جرایم مورد اشاره، متخلفان به مراجع قضایی نیز معرفی می شوند، ادامه داد:  همه موارد ذکر شده بیانگر آن است که ریسک استخراج غیرمجاز رمز ارز بسیار بالاست.
وی با اشاره به اینکه هر ماینر به تنهایی به اندازه یک کولر گازی برق مصرف می کند، خاطرنشان ساخت: راهکارهای مختلفی برای شناسایی استخراج کنندگان رمزارز وجود دارد که مهمترین آن همکاری شهروندان در معرفی ماینرهای غیرمجاز است که در این صورت به ازای هر دستگاه ماینر یک میلیون تا سقف ٢٥ میلیون تومان پاداش دریافت خواهند کرد.
مدیرکل هوشمندسازی و فناوریهای نوین توانیر در عین حال از افزایش پاداش کشف کنندگان مزارع رمز ارز نیز خبر داد و اظهار داشت: در صورت کشف یک مزرعه رمزارز، پاداش معرفی کنندگان تا سقف ٥٠ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.
وی همچنین تحلیل دیتای مصرف هر مشترک و تحلیل دیتای کنتورهای هوشمند نصب شده بر روی پستهای عمومی را از دیگر راههای شناسایی استفاده غیرمجاز برای استخراج رمزارز عنوان کرد و با اشاره به همکاری دستگاه های نظارتی، اطلاعاتی و انتظامی در شناسایی ماینرهای غیرمجاز گفت: خوشبختانه با همکاریهای صورت گرفته، موفقیتهای بسیار خوبی در این خصوص حاصل شده است.
وی درباره نصب کنتورهای هوشمند نیز گفت: در حال حاضر کنتورهای هوشمند برای ٩٢ درصد از مشترکان بزرگ و صنعتی کشور نصب شده است.
وی در پایان بیشتر کشفیات رمزارزهای غیرمجاز را مربوط به واحد های صنعتی اعلام کرد که امکان تولید ندارند و اکنون به استخراج غیرمجاز رمزارز روی آورده اند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات