هدفگذاری خرید ۳۰۰ دستگاه تاکسی برقی/خیز شهرداری برای احداث و توسعه زیرساخت‌های هوشمندسازی

هدفگذاری خرید ۳۰۰ دستگاه تاکسی برقی/خیز شهرداری برای احداث و توسعه زیرساخت‌های هوشمندسازی

به گزارش شهریار ، یعقوب هوشیار در چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: توسعه زیر ساخت های شهری و توجه ویژه به حوزه حمل و نقل عمومی شامل نوسازی ناوگان و تسریع در عملیات عمرانی احداث مترو از جمله اولویت های مدیریت شهری است.

وی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۲۵۰۰ تاکسی در تبریز نوسازی شده است، ادامه داد: انعقاد قرارداد خرید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و تحویل بخش اعظمی از آنها و هدف‌گذاری تامین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید دیگر تا پایان دوره ششم شورا، افزایش مسافران روزانه خط ۱مترو تبریز از ۱۵ هزار به ۷۵ هزار از دیگر اتفاقات خوب حوزه حمل و نقل عمومی است.

شهردار تبریز با اشاره به هدفگذاری خرید ۳۰۰ دستگاه تاکسی برقی و بررسی و بسترسازی احداث سکوهای شارژ این خودروها، خاطر نشان کرد: با توجه به قیمت بالای خودروهای برقی، راننده تاکسی‌ها توان پرداخت تمام هزینه‌های آن را ندارند بر همین اساس طی توافقی با وزرات کشور مقرر شده بخشی از مبلغ خودرو با وام‌های کم بهره از طریق شهرداری تامین و بخش دیگر با وام‌های بلا عوض از طریق آنها تخصیص پیدا کند تا از این طریق شاهد موجب کاهش هرچه بیشتر آلایندگی هوا باشیم.

یعقوب هوشیار از نوسازی ۶۰۰ دستگاه تاکسی تا پایان سال جاری با هدف بهبود وضعیت ناوگان تاکسیرانی تبریز خبر داد، گفت: تبریز در حوزه نوسازی تاکسی در بین شهرهای کشور پیشتاز و سرآمد است.

هوشیار همچنین در تشریح عملیات عمرانی خط ۲ مترو از پایان حفاری ضلع شرقی تا آبان ماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: فاز نخست خط ۲ مترو تبریز از قراملک تا مقابل استانداری تا پایان دوره ششم شورا به بهره برداری می‌رسد.

وی  ضمن تشریح اقدامات اساسی شهرداری در حوزه ترافیک با اشاره به هدفگذاری نصب ۲ هزار دوربین ترافیکی در سال جاری یادآور شد: تاکنون ۵۰۰ دوربین ترافیکی در معابر نصب شده است و در راستای هوشمندسازی ترافیک تا شهریور سال جاری ساختمان مرکز مدیریت هوشمند ترافیک به بهره برداری می‌رسد.

شهردار تبریز با بیان اینکه اجرای ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری در دستور کار شهرداری قرار دارد، افزود: در راستای هوشمندسازی خدمات شهری و ارتقا وضعیت تبریز در حوزه توسعه شهر هوشمند، شهرداری تبریز اقدام به اجرای ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری کرده است.

یعقوب هوشیار با اشاره به اینکه مطالبات اصحاب رسانه نقش موثری در بهبود وضعیت و رسیدگی به مشکلات دارد، گفت: تمامی مدیران شهرداری باید پاسخگوی مطالبات خبرنگاران باشند.

هوشیار با بیان اینکه تبریز از حیث پاکیزگی و تمیزی هوا در کشور زبانزد است، تصریح کرد: شهرداری تبریز درخصوص رفع آلودگی هوا  درحد وسع به وظایف خود عمل می‌کند و همچنین ضرورت دارد برای حل ریشه ای آلودگی هوا سیستم نیروگاه تبریز به روزرسانی شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات