تحویل نخستین واحدهای مسکونی بازسازی شده مناطق زلزله زده

تحویل نخستین واحدهای مسکونی بازسازی شده مناطق زلزله زده

http://www.bananews.ir/رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم تحویل نخستین واحدهای مسکونی بازسازی شده در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، از اتمام عملیات پی کنی در هشت هزار و ۸۳۵ واحد، آرماتور بندی و بتن ریزی سه هزار و ۸۵۶ واحد و اسکلت بندی فلزی با پیچ و مهره در ۴۳۶ واحد تا زمان حاضر خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) از روابط عمومی بنیاد مسکن، دو واحد مسکونی بازسازی شده در مناطق زلزله زده با حضورˈعلیرضا تابشˈ رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ˈعلیرضا بیگیˈ استاندار آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

تابش در حاشیه تحویل دو واحد مسکونی در روستای زلزله زده شهرک پایین بخش خواجه هریس ، گفت: هم اینک عملیات احداث سقف ۱۰۰ واحد تخریب شده بر اثر زلزله نیز آغاز شده و از این به بعد هر روز شاهد بهره برداری واحدهای بازسازی شده و تحویل این واحدها به زلزله زدگان خواهیم بود. همچنین برنامه ریزی شده پیش از شروع فصل سرما تعداد زیادی از زلزله زدگان خانه های خود را تحویل بگیرند.

وی همچنین از دستور رییس جمهوری برای خانه دار شدن خانوارهای فرعی در مناطق زلزله زده خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این تصمیم افرادی که در منازل خود به صورت دو خانواری زندگی می کردند نیز صاحب خانه می شوند که مراحل ساخت این خانه ها از سال آینده آغاز خواهد شد.

رییس بنیاد مسکن افزود: افرادی هم که به صورت فصلی به روستاهای زلزله زده می آمدند از تمام امکاناتی که دولت قول آنها را داده بهره مند و منازل آنها نیز بازسازی خواهد شد. ساخت خانه های این افراد در اولویت های بعدی قرار دارد و پس از اتمام کار بازسازی واحدهای روستاییان انجام می شود.

یادآوری می شود کار بازسازی واحدهای زلزله زده که از واحد های مسکونی آسیب دیده در روستای شهرک پایین از توابع بخش خواجه هریس می باشند ، توسط ستاد معین استان مازندران انجام و تحویل صاحبان آن شد.

    نظرات