کارکنان دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی در آستانه سالمندی

کارکنان دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی در آستانه سالمندی

به گزارش شهریار به نقل از نصر، حیدر فتح‌زاده در جلسه بررسی ساختار نیروی انسانی استان اظهار کرد: تعداد کارکنان دستگاه های اجرایی در سال ۱۴۰۳ برابر با ۱۰۳ هزار و ۶۵۱ نفر بوده و سهم مردان از این تعداد ۵۹ درصد و زنان ۴۱ درصد است. وی با بیان اینکه سن بیش از ۲۰ هزار و ۳۵۶ نفر از کارکنان دولت در استان بالای پنجاه سال است و در پنج سال آتی بیش ۱۷درصد کارکنان در استان بازنشسته خواهند شد، افزود: ۵.۵ درصد کارکنان دارای مدرک دکتری، ۲۴.۳ درصد فوق لیسانس، ۴۵ درصد لیسانس و بقیه فوق دیپلم و پایین تر هستند.

فتح‌زاده متذکر شد: چالش اساسی و بنیادی دستگاه‌های اجرایی، بازنشسته شدن نیروی‌های کیفی و تاثیرگذار در پیشبرد اهداف توسعه سازمان و جانشین سازی نامناسب آنها است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: ۱۶ هزار و ۴۱۸ نفر از کارکنان استان مجرد هستند که باید اقدامات و تسهیل گری لازم برای فراهم نمودن زمینه ازدواج این قشر فراهم شود.

وی اذعان داشت: تدوین برنامه کیفی‌سازی نیروی انسانی، جانشین‌پروری، متناسب سازی شغل و تحصیل، تدوین برنامه‌های توانمندسازی کارکنان در ارتباط با شغل و بکارگیری بر مبنای توانمندی فردی و سازمانی مهمترین عامل در ارتقای کارایی، اثربخشی و بهره‌وری نیروی انسانی است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات