در هفته سوم تيرماه؛حساب شركتهاي توزيع براي خريد برق ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، طرح اصلاح جریان مالی صنعت برق که بر اساس سیاست وزارت نیرو مبنی بر توسعه نقش بخش خصوصی در مبادلات برق از ابتدای اردیبهشت ماه جاری فعالیت خود را آغاز کرده بود نتایج موفقیت آمیزی داشته و با جدیت در حال پیگیری است .

بر اساس این گزارش فضای تجارت برق و مناسبات مالی بین شرکت های فعال در زنجیره تامین برق با استفاده از مزایای بورس انرژی نظیر شفافیت قیمت از یک سو و ضابطه مند کردن گردش مالی شرکت های توزیع از سوی دیگر و انتقال معاملات برق از بازار عمده فروشی به بورس انرژی روز به روز شفاف تر و پیش بینی پذیرتر میشود.

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه گردش مالی شرکت های توزیع اصلاح و حساب های خرید برق این شرکت ها از ابتدای اردیبهشت ماه حدود ٦ هزار میلیارد تومان شارژ شده است، از مبادله بیش از ٦٠٠ میلیارد تومان برق در هفته جاری خبر داد.

سخنگوی صنعت برق حضور شرکت های توزیع در کنار صنایع بالای یک مگاوات در بورس انرژی را موجب توسعه هرچه بیشتر مبادلات در بورس انرژی عنوان نمود و خاطرنشان کرد: سهم معاملات خارج از بازار برق در خرداد ماه سال جاری در حدود ٥٠ درصد بوده است .

سخنگوی صنعت برق در عین حال پیش بینی کرد سهم معاملات بورس انرژی در تیرماه به بیش از ٥٥ درصد از برق مصرفی کشور افزایش یابد .

مدیرعامل شرکت توانیر در پایان افزود : این دومین هفته در تیرماه است که با توجه به استقبال عرضه برق توسط شرکت های تولید کننده برق به جای پانصد میلیارد تومان مبلغ هفتصد میلیارد تومان شارژ شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات