فاز دوم مونوریل قم اجرایی می‌شود

فاز دوم مونوریل قم اجرایی می‌شود

http://www.bananews.irبا تعیین برنده مناقصه طرح و ساخت فاز دوم پروژه مونوریل شهر قم، این پروژه با مبلغ تقریبی ۱۸۳۰ میلیارد ریال به علاوه ۴۲ میلیون یورو به کنسرسیوم ابلاغ شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این پروژه شامل اجرای مسیر به طول تقریبی ۱۲ کیلومتر اجرا می‌شود و همچنین اجرای تعداد ۱۱ ایستگاه در مسیر شامل کلیه عملیات اجرایی ابنیه فنی، تجهیزات ویژه، تاسیسات و تجهیزات برقی و مکانیکی برعهده کنسرسیومی از شرکت‌های ایرانی خواهد بود.

مدیرعامل گروه مپنا با اعلام این خبر به ایسنا گفت: کنسرسیوم مپنا - کیسون به رهبری شرکت مپنا موفق به اخذ امتیازات لازم از سوی کارفرمای مناقصه طرح و ساخت فاز دوم پروژه مونوریل شهر قم شده است.

عباس علی آبادی با بیان اینکه این پروژه با مبلغ تقریبی ۱۸۳۰ میلیارد ریال به علاوه ۴۲ میلیون یورو به کنسرسیوم ابلاغ شده، تاکید کرد: پیش از این کنسرسیوم فوق در نیمه دوم تیرماه ۸۸ برنده مناقصه فاز اول پروژه مونوریل قم به طول تقریبی ۷ کیلومتر شده بود.

وی ادامه داد: این پروژه شامل اجرای مسیر به طول تقریبی ۱۲ کیلومتر (شامل احداث خط، سوزن‌های تعویض خط، تقاطع‌ها، راه‌های دسترسی و کلیه ابنیه فنی مورد نیاز در طول مسیر)، تأمین و تهیه تجهیزات ویژه و ناویژه مربوطه، اجرای سیستم‌های علائم و ارتباطات، مخابرات، برق‌رسانی، اطلاع‌رسانی مسافری، فروش اتوماتیک بلیط، کنترل مرکزی و E&M در مسیر و دپو و پارکینگ سازگار با سیستم‌های موجود است.

او همچنین اجرای تعداد ۱۱ ایستگاه در مسیر شامل کلیه عملیات اجرایی ابنیه فنی، تجهیزات ویژه و ناویژه، تاسیسات و تجهیزات برقی و مکانیکی، نصب علائم و مخابرات سازگار با سیستم‌های موجود، ساخت و اجرای پارکینگ انتهایی خط به ظرفیت شانزده قطار ۵ واگنه به انضمام ساختمان‌های مربوطه، سوزن‌های مورد نیاز و محوطه سازی به صورت کامل، ساخت و راه‌اندازی یک پست GIS جهت تأمین برق و تأمین تجهیزات مورد نیاز دپو را از جمله مفاد این قرارداد دانست.

علی آبادی تاکید کرد: پروژه‌های شرکت مپنا براساس برآوردهای انجام شده در حال پیشرفت است و تحقق پیش‌بینی‌ها بر اساس پیشرفت‌ها دور از دسترس نیست.

وی با بیان اینکه در شرکت مپنا عمده درآمدها در نیمه دوم سال محقق می‌شود گفت: پروژه‌ها در نیمه نخست سال مالی بیشتر هزینه‌بر هستند و درآمدها در نیمه دوم سال محقق می‌شود که این امر هر ساله در مپنا قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: امسال نیز همین روند ادامه دارد و با توجه به تحقق ۵۹ ریال سود برای هر سهم در ۳ ماه نخست سال مالی ۹۱ ،بخش عمده سود در نیمه دوم سال محقق خواهد شد.

 

    نظرات