ابلاغ تخصیص ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یوان فاینانس احداث خط ۲ مترو

ابلاغ تخصیص ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یوان فاینانس احداث خط ۲ مترو

به گزارش شهریار ، یعقوب هوشیار اظهار کرد: بهره‌مندی از تسهیلات خارجی یکی از راهکارهای تامین منابع مالی پروژه‌های ملی تبریز است که روند احداث این پروژه‌ها را شتاب می‌بخشد.

وی افزود: در همین راستا درخواست استفاده از تسهیلات خارجی برای احداث خط ۲ متروی تبریز در تاریخ سی‌ام خرداد سال جاری در شورای اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته و مشروط به رعایت سایر قوانین و مقررات به تصویب رسید.

هوشیار با اشاره به ابلاغ مجوز استفاده از تسهیلات خارجی برای احداث خط ۲ متروی تبریز اضافه کرد:

مصوبه شورای اقتصاد در خصوص صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای اجرای پروژه احداث فاز اول خط ۲ قطار شهری تبریز هفته گذشته توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

شهردار تبریز با اشاره به ابلاغیه جدید شورای اقتصاد مبنی بر تخصیص فاینانس خارجی برای احداث خط ۲ متروی تبریز افزود: با مساعدت شورای اسلامی شهر و همچنینی پیگیری ها مجدانه مدیران استانی، درخواست تسهیلات خارجی شهرداری تبریز برای احداث خط ۲ متروی تبریز مورد موافقت وزارت کشور قرار گرفته و اخیرا ابلاغیه تخصیص آن از سوی شورای اقتصاد صادر شد.

وی با اشاره به مبلغ این تسهیلات خارجی و نحوه بازپرداخت آن اعلام کرد: مبلغ کل تسهیلات خارجی با احتساب سود، بیمه و سایر کارمزدهای آن ۳ میلیارد و ۳۲۲ میلیون یوان چینی است که دولت متعهد به بازپرداخت ۵۰ درصد از اصل و سود این تسهیلات شده است.

هوشیار اضافه کرد: این تسهیلات صرفا برای هزینه در فاز اول خط ۲ متروی تبریز مورد استفاده قرار می گیرد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: ملاحظات زیست‌محیطی، پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی پروژه به عنوان آورده متقاضی تسهیلات، ارائه گزارش عملکرد شش‌ماهه وزارت کشور به شورای اقتصاد و نحوه بازپرداخت آن توسط شهرداری تبریز و وزارت کشور، شروط ضمنی ابلاغیه شورای اقتصاد است.

وی یادآور شد: بر اساس زمانبندی انجام گرفته، فاز اول خط ۲ متروی تبریز حد فاصل قراملک تا استانداری تا خرداد سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات