افزايش ظرفيت و تقويت پايداري شبكه برق در پست 230 ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای تهران؛ مهندس شبیهی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران با اعلام این خبر عنوان کرد: با همکاری شرکت های پیمانکار طرح تعویض ٢ دستگاه ترانسفورماتور قدرت ٢٣٠.٦٣ کیلوولت در پست ٢٣٠ کیلوولت پرنیان به انجام شد.
وی افزود: این اقدام باعث افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای پست از ١٦٠ مگاولت آمپر به ٢٥٠ مگاولت آمپر و در نتیجه تقویت پایداری و قابلیت اطمینان شبکه برق ٦٣ کیلوولت منطقه شده است.
شبیهی افزود: این طرح با ٩٧ درصد استفاده از تجهیزات ساخت داخل کشور و در کوتاه ترین زمان ممکن (ترانس اول در مدت ٢٠ روز و ترانس دوم در مدت ١٧ روز) به اتمام رسیده است. این مقام مسئول افزود: این پروژه با هدف تأمین مطمئن و پایدار برق مشترکین صنعتی و خانگی در منطقه پرند انجام شده است.
وی اضافه کرد: مجموع اعتبار اختصاص یافته به این طرح بالغ بر ٣٠٠ میلیارد تومان بوده است و از ویژگیهای بارز این طرح می توان به استفاده از تجهیزات ساخت داخل و اجرای آن در کوتاهترین زمان ممکن اشاره کرد.
مدیر عامل برق منطقه ای تهران تصریح کرد: این اقدام باعث افزایش قابلیت اطمینان شبکه ٦٣ کیلوولت و همچنین افزایش میزان بارگیری پست ٢٣٠ کیلوولت پرنیان شده است. برای اجرای این طرح، تأمین اعتبار و نقدینگی از جمله زیرساختهای مورد نیاز بوده است.
وی خاطرنشان ساخت: در مجموع، اجرای این طرح می تواند تاثیر مثبتی بر بهبود پایداری و کیفیت تأمین برق مشترکین صنعتی و خانگی در منطقه پرند داشته باشد.
شبیهی با اشاره به انجام طرح تعویض ترانسفورماتورهای ٢٣٠.٦٣ کیلوولت پست ٢٣٠ کیلوولت پرنیان که با هدف تأمین مطمئن و پایدار برق مشترکین صنعتی و خانگی انجام شد تاکید کرد: از ویژگی های بارز آن می توان به استفاده ٩٧ درصدی از تجهیزات ساخت داخل کشور اشاره کرد که در این طرح، ترانسفورماتورهای قدرت ٢٣٠.٦٣ کیلوولت با ظرفیت ١٦٠ مگاولت آمپر موجود در پست ٢٣٠ کیلوولت پرنیان، با ترانسفورماتورهای قدرت ٢٣٠.٦٣ کیلوولت با ظرفیت ٢٥٠ مگاولت آمپر تعویض شده و تجهیزات ٦٣ کیلوولت مربوط به فیدرهای خروجی آن ها نیز تعویض شده است.
وی با اشاره به این دستاورد گفت: اجرای این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن و با استفاده ٩٧ درصدی از تجهیزات ساخت داخل، یک رکورد به حساب می آید که نشان دهنده توانمندی و اقتدار صنعت برق کشور در اجرای طرحهای استراتژیک است. با اجرای این طرح قابلیت اطمینان شبکه ٦٣ کیلوولت افزایش یافته و میزان بارگیری پست ٢٣٠ کیلوولت پرنیان نیز بهبود یافته است؛ این امر به طور مستقیم بر رفاه و آسایش مشترکین صنعتی و خانگی تأثیرگذار خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات