سخنگوي صنعت برق تشريح كرد: الگوي مصرف برق در مناطق ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، مصطفی رجبی مشهدی اوج تقاضای مصرف برق ثبت شده تااین لحظه  در طی سال جاری را ٧٧ هزار و ٥١٤ مگاوات اعلام کرد و گفت: این عدد بسیار بزرگ رشد ٧ درصدی را نشان می دهد که بخشی از آن به استفاده نادرست از وسایل سرمایشی باز می گردد.
وی در تشریح چگونگی استفاده صحیح از وسایل سرمایشی اضافه کرد: مناطق  به ٥ اقلیم شامل ٤ منطقه گرمسیری و یک منطقه عادی تقسیم بندی شده اند که الگوی مصرف تعیین شده برای مناطق گرمسیر که عمدتا استانهای همجوار با خلیج فارس و دریای عمان هستند و رطوبت در آنها بالا بوده و بیشترین نقطه دمایی و دوره گرما را دارند، ٢٥٠٠ کیلووات ساعت در ماه است که حدود ٨٥ درصد مردم این مناطق زیر این الگو برق مصرف می کنند و برای مناطق عادی که ٨٠ درصد نیمه شمالی کشور و بقیه استانها را شامل می شود این الگو ٣٠٠ کیلووات ساعت در ماه تعیین شده است.
سخنگوی صنعت برق در خصوص دلیل تفاوت اقلیمهای مختلف گفت: در مناطق گرمسیر با توجه به شرجی بودن هوا مردم از کولر گازی استفاده می کنند، اما در مناطق عادی استفاده از کولر آبی که دمای رفاه را هم تامین می کند.
وی در ادامه به گسترش پدیده غلط تبلیغ کولر گازی برای مناطق عادی کشور اشاره کرد و یادآور شد: مصرف برق هر کولر گازی ٦ برای یک کولر آبی بوده و در صورتی که دمای آنها به جای ٢٤ و ٢٥ بر روی ١٧ نیز تنظیم شود ٢٠ درصد مصرف برق را افزایش می دهد.
مدیرعامل توانیر در پایان تصریح کرد: در هر حال استفاده درست از وسایل سرمایشی در دوره گرما هم می تواند جلوی رشد مصرف بیهوده برق را بگیرد و هم شرایط تامین برق پایدار را فراهم کند. در منطقه ای که ساخت و ساز انجام می شود و ما زیرساختهای تامین برق آن منطقه را هم اصلاح کرده باشیم اگر همه تصمیم بگیرند از کولر گازی استفاده کنند حتما به شبکه های برق آن منطقه فشار مضاعف وارد شده و ممکن است مشکلاتی را هم ایجاد کند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات