پیش‌بینی سیلابی شدن مسیل‌ها و وزش باد شدید در آذربایجان شرقی

پیش‌بینی سیلابی شدن مسیل‌ها و وزش باد شدید در آذربایجان شرقی

به گزارش شهریار به نقل از خبرگزاری مهر، محمد امیدفر، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در این بازه زمانی گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید، غرش آذرخش و در برخی نواحی بروز مه می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت بیشتر نیمه شمالی و شرقی استان را دربر می‌گیرد، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، این سامانه بارشی از عصر یکشنبه به تدریج از جو استان خارج می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شدت بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد آذرخش وجود دارد بر این اساس عدم اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لایروبی و مسیرگشایی مسیل‌ها، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در ترددهای جاده‌ای ضروری است.

امیدفر، با اشاره به احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای، سقوط یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه‌های سبک و در برخی نواحی خیزش یا نفوذ گرد و خاک، ادامه داد: مردم نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک اقدام کرده و از پارک خودروها در کنار درختان فرسوده خودداری کنند.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته آذرشهر با دمای ۳۵ درجه و تیکمه داش با ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک‌ترین زمان به ۱۹.۵ و در گرم‌ترین زمان به ۳۰.۵ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات