فعالیت۵۴۳ آموزشگاه‌ فنی و حرفه‌ای آزاد در آذربایجان‌شرقی

فعالیت۵۴۳ آموزشگاه‌ فنی و حرفه‌ای آزاد در آذربایجان‌شرقی

به گزارش شهریار به نقل از ایسنا، علی مشایخی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران،   از ارائه ۲۱ هزار و ۷۱۳ نفر دوره آموزش‌های مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در سه ماهه اول سال جاری در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

وی افزود: این اداره کل در دو بخش دولتی و خصوصی توانسته است در خوشه‌هایی چون خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی تعداد سه میلیون و ۶۲۲هزار و ۷۸۵ نفر - ساعت آموزش‌های فنی و مهارتی را به علاقمندان به مهارت آموزی در استان ارائه کند.

وی ادامه داد: از مجموع ۲۱ هزار و ۷۱۳ نفر دوره آموزش‌های مهارتی در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۹ هزار و ۵۱ نفر در خوشه صنعت، ۱۰هزار و ۶۸۷ نفر در خوشه خدمات، ۱هزار و ۱۹۴ نفر در خوشه فرهنگ و هنر و ۷۰۴ نفر نیز در خوشه کشاورزی آموزشهای مهارتی را فرا گرفته اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی اظهارکرد: از مجموع آموزش‌های مهارتی ارائه شده به مهارت آموزان، تعداد  هشت هزار و ۴۰۲  نفر ویژه بانوان و ۱۳ هزار و ۳۱۱ نفر نیز مربوط به آقایان بوده است.

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی در زندان یک هزار و ۸۱۹ نفر، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، ۴۰۲ نفر،  سکونتگاه‌های غیر رسمی ۱۵۷ نفر، روستاها ۶۸۷ نفر، مراکز ثابت و سیار شهری ۵ هزار و ۸۴ نفر، صنعت ۶۶۱ نفر، عشایر تعداد ۳۳ نفر، آسیب دیدگان اجتماعی ۴۷ نفر  و سربازان وظیفه یک هزار و ۷۶۹ نفر بوده است.

مشایخی خاطر نشان کرد: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۰۲ مورد صدور پروانه تاسیس، ۲۵ مورد تمدید پروانه آموزشگاه، ۳۲۲ مورد بازآموزی و نظارت هوشمند مربیان، ۱۶ مورد افزایش رشته های آموزشی، ۱۹۳ مورد نظارت و بازرسی از آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد، ۱۴ مورد رسیدگی به شکایات مردمی توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات