آثار افزايش 1.5 درجه اي دماي هوا بر روي مصرف برق / دور ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، محمد خدادادی با اشاره به این که تمام همکاران صنعت برق به صورت شبانه روزی در تلاش برای تامین پایدار برق هموطنان هستند، اظهارداشت: از همه مردم درخواست داریم تا به مصرف بهینه برق توجه ویژه ای داشته باشند، چرا که شبکه برق نیز همانند همه وسایل مکانیکی و الکتریکی می تواند به دلیل مصرف برق تحت فشار قرار گرفته و موجب بروز آسیبهای فنی شود.
خدادادی ادامه داد: در شرایط پرباری و فشار به شبکه، امکان عملکرد رله های فرکانسی به دلیل پیشگیری از وارد آمدن آسیب به سایر نقاط شبکه وجود دارد و به همین دلیل با مصرف بهینه برق، می توان از بروزحوادث فنی که منجر به قطع ناخواسته برق می شود، جلوگیری کرد.
وی در عین حال از احتمال افزایش بیش از ٥ هزار مگاواتی بار شبکه سراسری که معادل مصرف استانهای خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان است خبر داد و تصریح کرد: از این جهت توجه به مسائل مدیریت مصرف بسیار حائز اهمیت است.
خدادادی در ادامه با اشاره به پویش و مشخص شدن برندگان خودرو و جوایز ١٠٠ میلیون تومانی اظهار داشت: مشترکانی از استانهای تهران، مازندران، کرمان، کرمانشاه، قم، هرمزگان برندگان جایزه خودرو این پویش بوده و در اکثر استانهای کشور نیز تعدادی از مشترکان برنده جایزه ١٠٠ میلیون تومانی شده اند.
وی درباره چگونگی شرکت در این پویش نیز خاطرنشان کرد: هموطنان می توانند با حداقل ١٥ درصد صرفه جویی انرژی وارد قرعه کشی این پویش شده و از جوایز نفیسی مانند خودروهای اتوماتیک و میلیاردها تومان کمک هزینه غیرنقدی بهره مند شوند.
مجری طرح پویش با انرژی همچنین با بیان این که مشترکان می تواننند از طریق مراجعه به سایت https://ba-energy.ir اطلاعات دقیق تری در خصوص راهکارهای مصرف بهینه برق به دست آورند، تاکید کرد: نصب برنامه کاربردی باانرژی با وارد کردن کد دستوری # ١٥٢١* نیز دیگر راهکار آشنایی با راهکارهای مصرف بهینه برق است.
خدادادی همچنین از قرعه کشی دور دوم پویش با انرژی به صورت استانی خبر داد و گفت: در این مرحله مسابقه استانی خواهد بود و مردم هر استان با هموطنان استانی خود مسابقه خواهند داد که شانس برنده شدن را افزایش می دهد.
وی همچنین از مشترکان عزیز در مناطق جنوبی کشور نیز درخواست کرد تا با قراردادن کولرهای گازی روی ٢٤ درجه و خاموش کردن کولرها در اتاقهای خالی و هنگام ترک منزل، زمینه تامین برق پایدار برای سایر هموطنان در نقاط مختلف کشور را فراهم کنند.
مجری طرح پویش با انرژی همچنین از دارندگان کولرهای آبی نیز خواست که این وسایل سرمایشی را روی دور کند قرار داده و از سایه بان برای کولر خود استفاده کنند تا ضمن کاهش مصرف برق، هوای خنک تری داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات