بیماری تب برفکی در آذربایجان شرقی کاهش یافته است

بیماری تب برفکی در آذربایجان شرقی کاهش یافته است

به گزارش شهریار به نقل از ایرنا، دکتر بهروز احمد زاده افزود: واکسیناسیون بیماری تب برفکی گوسفندی نیز سالانه در ۲ نوبت انجام می شود که افزایش سطح پوشش این واکسن، در کاهش رخداد بیماری تب برفکی در جمعیت گوسفندی استان نقش موثری داشته و جمعیت گوسفندی استان نیز از سطح ایمنی مطلوبی برخوردار است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص پیشگیری از بیماری هاری در دام‌ها، اظهار کرد: واکسیناسیون علیه بیماری هاری توسط همکاران بخش دولتی و بخش خصوصی از طریق قرارداد خرید خدمت توسط این اداره انجام می‌ شود که در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ شاهد افزایش ۲ برابری پوشش سالانه واکسیناسیون جمعیت سگ های صاحبدار بوده‌ایم و نمونه برداری و پیگیری ویژه واکسیناسیون در کانون بیماری و حوزه قرنطینه به منظور کسب آمادگی موثر جهت کنترل و پیشگیری از خطرات احتمالی، از اقدامات ویژه اداره کل است.

احمدزاده، افزایش میزان واکسیناسیون در قالب طرح ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک را در سه سال اخیر چشمگیر دانست و افزود: واکسیناسیون بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک طی سال‌های اخیر افزایش سه برابری داشته و شاهد کاهش بروز بیماری و تلفات و خسارات بوده‌ایم.

وی افزود: با توجه به زمان بندی واکسیناسیون PPR، تخصیص به موقع اعتبارات خریدخدمت در فصل بهار اجرای ۱۰درصدی پیش بینی این واکسن را محقق خواهد ساخت.

وی در خصوص بیماری بروسلوز دامی نیز گفت: واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز در جمعیت دام سبک و سنگین سالیانه حتی فراتر از پیش بینی‌ها انجام می‌گیرد و شناسایی موارد بیماری بروسلوز در جمعیت گاوداری‌های صنعتی استان بیش از پیش بینی انجام یافته است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی افزود: کانون‌های این بیماری در استان اکنون ۲ کانون است که در مدت مشابه سال قبل سه کانون بوده است، همکاران ما همچنان با جدیت به وظایف خود عمل می‌کنند و حذف دام‌های آلوده شناسایی شده در تست غربالگری بیماری بروسلوز در گاوداری‌های صنعتی استان با حساسیت به صورت مستمر ادامه دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات