يك كارشناس انرژي در گفت و گو با پاون عنوان كرد: كاهش 45 ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، علی اکبر بصیری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، درباره راندمان مصرف برق صنایع فولادی کشور گفت: در حالی که استاندارد مصرف برق برای تولید هر تن فولاد در جهان ٤٥٠ کیلووات ساعت است، در ایران برای تولید هر تن فولاد چیزی حدود ٩٠٠ کیلووات ساعت برق مصرف می شود که دو برابر استاندارد جهانی است.
این کارشناس انرژی در ادامه با اشاره به تعرفه ناچیز انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی در ایران نسبت به بسیاری از کشورهای جهان ادامه داد: متوسط قیمت برق تحویلی به صنایع در ایران ٢ سنت است و این در حالی است که متوسط قیمت برق تحویلی به صنایع مشابه در کشورهای اروپایی ٢٠ تا ٣٠ سنت برآورد می شود.
بصیری در همین زمینه خاطرنشان کرد: این موضوع بیانگر آن است که بخش قابل توجهی از ارزش افزوده نهایی محصولات فولادی و نظایر آن در ایران نتیجه انرژی برق ارزان قیمتی است که به این صنایع تحویل داده می شود.

لزوم ارتقای فناوری صنایع فولادی با هدف کاهش مصرف انرژی
این کارشناس انرژی با تأکید بر ضرورت افزایش بازدهی چرخه تولید در صنایع انرژی بر کشور اضافه کرد: با توجه به مشکل ناترازی در صنعت برق ایران و نیز افزایش ارزش انرژی برق در چرخه های تولید و رقابت جهانی برای افزایش بازدهی، شایسته است صنایع انرژی بر کشور از جمله صنایع فولادی نسبت به ارتقای فناوریهای خود اقدام کنند.
بصیری با اشاره به اینکه بر اساس ماده ٤ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق، صنایع انرژی بر باید اقدام به احداث نیروگاه خود تأمین کنند، اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی صنایع انرژی بر کشور که باعث می شود مصرف انرژی آن ها به شدت افزایش یابد، استفاده از تجهیزات دست دوم دیگر کشور ها و قدیمی است که در صورت به روز رسانی این تجهیزات و ساخت نیروگاه کلاس بالا توسط این صنایع، مشکل مصرف برق این بخش تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.
وی در ادامه به حرکت صنایع فولادی جهان به سمت فولاد سبز اشاره کرد و در این خصوص گفت: صنایع فولادی ایران نیز می توانند با حرکت در مسیر فولاد سبز و ارتقای فناوری های تولید فولاد به فناوری نسل چهارم دست کم تا ٤٥ درصد (معادل مصرف برق ٢ میلیون خانواده ایرانی) مصرف برق خود را کاهش دهند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات