امام جمعه تبریز: اطلس جامع محیط زیست آذربایجان شرقی تهیه شود

امام جمعه تبریز: اطلس جامع محیط زیست آذربایجان شرقی تهیه شود

به گزارش شهریار به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل در جمع مدیران اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی اظهار کرد: براساس آموزه های دین اسلام حفاظت از محیطی که انسان در آن حیات دارد الزامی است و همه باید در این زمینه توجه جدی داشته باشند.

امام جمعه تبریز با اشاره اسامی برخی سوره های قرآن که به نام موجودات زنده در خلقت و حیوانات هست و روایات متعدد از ائمه معصومین (ع) در این زمینه، افزود : آگاهی بخشی به جامعه و افزایش دانش عمومی در برابر محیط زیست بخشی از وظایف نهادهای اطلاع رسانی و فرهنگی است و باید محتواهای آموزشی در این زمینه تولید شود.

وی با اشاره به اکتشافات و استخراج معادن گفت : استفاده از مواهب خدادادی ضرورتی انکار ناپذیر است اما در این میان اهتمام به حفظ محیط زیست هم بسیار حائز اهمیت و معدن کاران و حافظان منابع طبیعی باید همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تریبون نماز جمعه هم در ارتقای آگاهی عمومی در زمینه محیط زیست بسیار موثر است، اظهار کرد: فعالان محیط زیست و مدیران ارشد استان در این حوزه دغدغه های خود را با مردم درمیان بگذارند و آنها را برای همراهی بیشتر بسیج کنند.

در این دیدار مدیران محیط زیست استان با تشریح عملکرد این اداره کل و ارائه گزارش از بخش های مختلف نکته نظرات خود را برای اثرگذاری و حفاظت از محیط زیست در استان مطرح کردند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات