بارش‌های رگباری نیمه شمالی و شرقی آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

بارش‌های رگباری نیمه شمالی و شرقی آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

به گزارش شهریار به نقل از ایسنا، «محمد امیدفر»، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، در این بازه زمانی گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو و ناپایداری های فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید، غرش آذرخش، در ارتفاعات و منطقه ارسباران گاهی مه و در مناطق مستعد بارش تگرگ می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به احتمال بارش های رگباری، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده ای و برخورد آذرخش دور از انتظار نیست.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به رخداد تندبادهای لحظه ای در استان، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه های سبک و در برخی نواحی خیزش یا نفوذ گرد و خاک وجود دارد.

امیدفر، ادامه داد: انجام اقدامات پیشگیرانه برای محکم کردن سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و سقف گلخانه‌ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان ضروری است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک بوده ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره زیر تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات