كشف 25 فقره سيم و كابل شبكه توزيع از سارقان در كهنوج

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی  توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، مدیر برق شهرستان کهنوج از دستگیری سارقان سیم و کابل شبکه های توزیع برق خبر داد و گفت: ماموران نیروی انتظامی شهرستان کهنوج ساعت چهار بامداد سی ام تیر ماه هنگام گشت زنی  در محور روستایی دو نفر سارق سابقه دار در حال قطع کردن کابلهای شبکه توزیع برق، دستگیر و مقدار قابل توجهی سیم و کابل سرقتی و ابزار و ادوات مربوطه و یک دستگاه موتورسیکلت از آنها کشف شد.
وی افزود: سارقان پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شد که در نهایت، سارقین به سرقت ٢٥ فقره سیم و کابل مسی اعتراف کرده و از مخفیگاهشان، انواع سیم و کابل کشف شد.
وی به تبیین اقدامات شرکت در جهت پیشگیری از سرقت پرداخت و خاطرنشان کرد: تبدیل شبکه سیم های مسی به کابل خودنگهدار، هماهنگی بیشتر با گشتهای انتظامی و رضویون، همکاری جهت ایجاد گشت تلفیقی و بازدید مستمر از مراکز ضایعاتی از جمله اقدامات شرکت به منظور کاهش جذابیت و تقاضا در امر سرقت است.
مدیر برق کهنوج تاکید کرد: اگر در خصوص سرقت سیم و تجهیزات شبکه های برق برخورد جدی، قاطع و عاجل صورت نپذیرد، این موضوع به تمام قسمت ها منتشر و شبکه به شدت متاثر از این دچار مشکل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه یکی از تاثیرات خاموشیهای ناشی از سرقتها، نارضایتی مردم و واکنشهای اجتماعی خواهد بود، اظهار داشت: استفاده از دیتا با نصب دوربینهای نظارتی و ارسال آن به متولیان مربوطه، حضور همه جانبه نیروی انتظامی، برقراری گشتهای شبانه، پیگیری احکام صادره جرائم اتفاق افتاده در محاکم قضایی و انتقال حساسیت موضوع به مردم، از جمله مواردی است که به کاهش سرقت ها کمک خواهد کردمیطلبد که مردم نسبت به امنیت محل زندگی خود، حساس باشند و هرگونه مورد مشکوک را از طریق فوریتهای برق با شماره تلفن ١٢١ و یا شماره ١١٠ اطلاع رسانی کنند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات