معاون هماهنگي توزيع توانير: يك چهارم مشتركان نيمي از ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، محسن ذبیحی با اشاره به اینکه حدود ٣٢ میلیون مشترک خانگی در کشور داریم که از این میان ٧٥ درصد آنها در سطح الگو مصرف می کنند، خاطرنشان ساخت: ٢٥ درصد از مشترکان حدود نیمی از برق مصرفی بخش خانگی را به خود اختصاص می دهند، ١٥ درصد از مشترکین تا ١.٥ برابر الگو، ٨ درصد ١.٥ تا ٢.٥ برابر الگو و ٢ درصد از مشترکان بیش از ٢.٥ برابر الگو مصرف می کنند.
وی اضافه کرد: آخرین پله مشترکانی هستند که بیش از ٢.٥ برابر الگو مصرف می کنند که این تعداد اندک به تنهایی ٨ درصد از کل مصرف حوزه خانگی را به خودشان اختصاص داده اند.
معاون هماهنگی توزیع توانیر تصریح کرد: همانگونه که پیشتر نیز اعلام شده، در صورتی که شبکه برق دچار مشکل شود، این دسته از مشترکین در اولویت برنامه های مدیریت بار قرار خواهند گرفت.
ذبیحی در عین حال از ارسال پیامکهای اخطار به این گروه از مشترکان نیز سخن گفت و خاطرنشان کرد: حدود ١٢ میلیون پیامک برای مشترکین پرمصرف که عمدتاً در نواحی شمالی و جنوبی کشور قرار دارند ارسال شده، اما این به معنای ارسال برای ١٢ میلیون نفر نیست بلکه در برخی موارد برای یک مشترک در چه نوبت پیامک ارسال شده است.
وی در خصوص اطلاع رسانی و اخطار به سایر مشترکان پرمصرف نیز گفت: همچنین ١٧ میلیون پیامک نیز با همان ضرای، ذکر شده برای سایز مشترکان پرمصرف و ضمن اطلاع رسانی بابت میزان مصرف، اخطار هم اعلام شده است.
وی میزان قبض برق این مشترکان را با توجه به منطقه جغرافیایی از ٣ میلیون تومان به بالا متغیر دانست و گفت: اگرچه استانی مانند خوزستان به دلیل موقعیت جغرافیایی مصرف بالایی دارد اما در واقع مردم این استان دما های بالای ٤٧ و ٤٨ درجه تا ٥٠ درجه را با رطوبت بالا تجربه می کنند که موجب تشدید مصرف می شود.
وی سپس از استان های تهران، اصفهان، خراسان، فارس، کرمان، هرمزگان و استان های شمالی کشور به عنوان دیگر مناطق پرمصرف یاد کرد و گفت: استان هایی مثل خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و بخش هایی که کمتر دما را تجربه می کنند مانند استان های غربی کشور، ایلام و کهگیلویه مصرف  کمتر است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات