سال ۱۴۰۲ معادل پنج سال گذشته فضای سبز تبریز توسعه یافته است

سال ۱۴۰۲ معادل پنج سال گذشته فضای سبز تبریز توسعه یافته است

به گزارش شهریار ، سیامک آسیایی در سی‌ و چهارمین نشست کمیته تخصصی سیما، منظر و فضای سبز کلانشهرهای کشور اظهار کرد: مطابق استانداردهای جهانی سرانه فضای سبز شهرهای دنیا ۲۰ الی ۲۵ متر مربع اعلام شده است و در سال ۱۴۰۱ سرانه فضای سبز تبریز ۱۶.۱۶ مترمربع بود که با همت شورا و شهرداری  هدفگذاری توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز کلید خورده است.

وی با اشاره اینکه شهرداری تبریز از تمامی ظرفیت های خود از جمله تملک و احیا باغات برای توسعه فضای سبز بهره می برد، خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲، فضای سبز شهر تبریز ۱۰۷ هکتار توسعه یافته و موجب افزایش نیم مترمربعی سرانه فضای سبز شده است.

آسیایی از کاشت و توسعه ۳۵ هکتاری فضای سبز از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد و گفت: مطالعات تدوین طرح جامع آب خام تبریز، ساخت تندیس شهدای محراب شامل آیت الله  شهید مدنی و شهید آیت الله قاضی طباطبایی ، ساخت ۳۲ سردیس، طراحی و ساخت مجمسه هایپررئال استاد شهریار از جمله اقدامات این سازمان خواند.

سیامک آسیایی  افزود: مجمسه برنزی مشاهیر و مفاخر شامل استاد شهریار، استاد باغچبان، سردار شهید باکری و مجسمه یادمان پروین اعتصامی در حال ساخت است

وی از حذف ۲۷ هکتار چمن حذف و جایگزینی با گونه های گیاهی سازگار در ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: مدیریت منابع آب خام و کاهش هدر رفت آب در دستور کار سازمان قرار دارد.

همچنین در این نشست تخصصی، مدیرکل دفتر خدمات شهری و محیط زیست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور نیز اظهار کرد: ابلاغ فهرست بهای فضای سبز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و آغاز به کار اتحادیه سازمان های خدمات شهری دو اتفاق مثبت در حوزه فضای سبز است که می تواند نقش موثری در بهبود وضعیت فعلی فضای سبز کشور ایجاد کند.

علیرضا احمدی با بیان اینکه تبریز اولین شهری بود که رشته دانشگاهی مهندسی فضای سبزی در آن آغاز بکار کرد، خاطر نشان کرد: با تلاش و فعالیت‌های مستمر، تبریز می تواند در حوزه فضای سبز پیشرو باشد.

وی ادامه داد: کارگروه تخصصی کمیته سیما، منظر و فضای سبز کلانشهرهای کشور در تبریز به موضوعاتی چون هماهنگی برای ضابطین قضایی حوزه فضای سبز، آموزش همگانی، ارتقای دانش فنی مدیران پرداخت خواهد کرد.

ابوالفضل کریمیان دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع کلانشهرهای کشور نیز با بیان اینکه انتقال تجارب بین کلانشهرها،تدوین و بازسازی  قوانین مربوط به شهرداری ها از اهداف مهم تشکیل مجمع کلانشهرهای کشور بود، اظهار کرد: ۲۰ کلانشهر کشور در مجمع کلانشهرها عضو هستند و چالش ها و موضوعات راهبردی شهرداری‌ها با همفکری و همدلی وزارت کشور در مجمع کلانشهرها قابل حل است.

وی با بیان اینکه نشست کمیته سیما و منظر کلانشهرهای کشور به رفع چالش‌ها و شناسایی موانع فراروی حوزه فضای سبز کمک می‌کند، تصریح کرد: این نشست ها موجب ایجاد هم افزایی و کمک در تدوین دستورالعمل‌هایی برای تصمیم‌گیری بهتر می شود.

در ادامه این نشست، پیام جوادیان، دبیر کمیته تخصصی سیما،منظر و فضای سبز کلانشهرهای کشور ضمن قدردانی از میزبانی مطلوب شهرداری تبریز از نشست کمیته تخصصی سیما،منظر و فضای سبز کلانشهرها  گفت: در این جلسات موضوعاتی چون صرفه جویی در منابع آبی، استفاده از پساب در فضای سبز، افزایش بهره وری، استفاده از آخرین مطالعات این حوزه، المان های شهری و نورپردازی با هدف انتقال تجارب مطرح وتشریک مساعی انجام می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات