ایجاد " شهر دوستدار سالمند" نیازمند عزمی همگانی است

ایجاد " شهر دوستدار سالمند" نیازمند عزمی همگانی است

به گزارش شهریار ، امیر نصیربیگی در نشست کارگروه مشترک "تبریز شهر دوستدار سالمند" که به میزبانی سازمان و با حضور مدیران حوزه های مختلف اجتماعی و کارشناسان این حوزه و نیز اعضای تشکل های مرتبط با سلامت سالمندی برگزار شده بود، اظهار داشت: این رویه با توجه به اهمیت موضوع و این نکته درصد شهروندان سالمند رو به فزونی است، اهمیت فراوانی می یابد.

وی افزود: موضوع "شهر دوستدار سالمند"، نیازمند بررسی همه جانبه نیازمندی هایی است که در این راستا مورد توجه قرار گرفته است و در این راستا بایستی که سراغ دیدگاه و نظر خود سالمندان هم رفت و آن را با استاندارهای ملی و جهانی سلامت سالمندی سنجید و بکار بست.

وی با اشاره به برخی فعالیت های صورت گرفته از سوی شهرداری تبریز اظهار داشت: این رویکرد در دوره جدید مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مورد توجه است و تلاش مجموعه بر این پایه است که زمینه برای تحقق شهری ایده آل برای سالمندان محترم شهر، فراهم شود.

نصیربیگی، فراهم ساختن بستری مناسب برای سلامت سالمندان، پویایی و ورزش، استفاده از تجارب آنها، مناسب سازی محیط شهری و نیز فراهم ساختن فعالیت های فرهنگی برای سالمندان را از جمله برنامه های متناسب برای آنها یاد کرد که می تواند مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

این نشست با طرح گرارش ها و پیشنهادات مختلف در خصوص ایجاد شهر دوستدار سالمند، از سوی نمایندگان دستگاه های دولتی و نیز نمایندن تشکل های مردم نهاد این حوزه دنبال شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات